استاندار قزوین بر لزوم توجه به صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: رونق این صنعت در شهر قزوین نیازمند ساخت حداقل یک هتل پنج ستاره است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصر یکشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به مناسبت روز ملی شوراها، افزود: در عین حال باید به اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت با توجه به اینکه بخش مهمی از گردشگران ما داخلی و از افراد عادی جامعه محسوب می‌شوند، توجه ویژه‌ای شود.

وی قزوین را شهری با ریشه‌ای کهن و صاحب نخستین خیابان کشور دانست و اظهار داشت: وجود بناهای قدیمی و تاریخی همراه مساجد عظیمی مانند مسجد جامع و مسجد النبی(ص) بیانگر حضور جمعیتی انبوه در گذشته این شهر بوده است.

زاهدی وجود آثار تاریخی و فرهنگی این شهر را یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز آن برشمرد و ادامه داد : وجود چنین سرمایه‌های عظیم بدون شک می‌تواند در رفتارهای اجتماعی و فرهنگی شهروندان آن بسیار موثر باشد.

استاندار قزوین یادآور شد: وجود باغستان یک هزار ساله این شهر ویژگی خاصی را به آن بخشیده تا جایی که آن را با هیچ پارک و فضای سبزی نمی‌شود مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه همه باید در حفظ آثار به جا مانده از گذشته این شهرتلاش کنند، گفت: به همین دلیل هر نوع تغییر کاربری مگر در موارد بسیار خاص و با تایید شورای برنامه ریزی استان، ممنوع اعلام شده است.

این مقام عالی استان نگرش شهرداری به پیاده راه به جای خودرو محویر را عامل مهمی در فرهنگ‌سازی دانست و گفت: پیاده را ه محلی برای تعامل چهره به چهره شهروندان است که آثار خوبی را در ایجاد روابط اجتماعی افراد نیز برجای می گذارد.

وی درباره حادثه سیل اخیر نیز اظهار داشت: خوشبختانه با تعامل، همکاری و همدلی تمامی دستگاه‌ها، صدمات ناشی از این حادثه در استان به حداقل رسید.

وی انتقال بازار میوه و تره بار و احداث مکان جدیدی برای نمایشگاه بین المللی قزوین را نیز از اقدامات قابل توجه شهرداری دانست.

در ادامه این نشست توافق نامه همکاری سه جانبه وسط استانداری، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین جهت همکاری و تعامل همه جانبه در حوزه گردشگری به امضا رسید .

استاندار قزوین در پایان مراسم به مناسبت روز ملی شوراها با اهدای لوح تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهر قزوین تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.