به گزارش ایرنا، علی صفری عصر یکشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و استاندار به مناسبت روز ملی شوراها افزود: با توجه به فعالیت شوراها، هر موضوع و مشکل مربوط به شهر را می توان با همدلی رفع کرد.
وی، درآمد پایدار را اساس توسعه شهرها دانست و اظهار داشت: اگر بهترین مهندسان و طراحان را برای انجام امور شهری به کار بگیریم اما درآمد پایداری نداشته باشیم در واقع هیچ کاری را پیش نبرده ایم.
شهردار قزوین اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری در سال های 96 و 97 توانست فراتر از بودجه خود حرکت کند تا جایی که در سال 96 بالغ بر 120 و در سال 97 نیز 110 درصد از درآمدهای خود را محقق ساخت.
این مسئول عملکرد سال گذشته شهرداری قزوین را با 2 شاخص میزان تحقق بودجه و هزینه مورد سنجش قرار داد و یادآور شد : میزان تحقق بودجه که برای یک سال در نظر گرفته می شود بر مبنای برنامه پنج ساله دوم صورت گرفت و تحقق 110 درصدی بیانگر آن بود که در بخش درآمدها موفق عمل کردیم.
صفری ادامه داد: خوشبختانه 70 درصد از بودجه شهرداری به مسایل عمرانی تعلق گرفت که در این حوزه نیز دارای شاخص عملکرد مثبت بودیم .
شهردار قزوین یادآور شد: نگاه شورای پنجم و مجموعه مدیریت شهری در سال گذشته از خودرو محور به سمت پیاده راه و حمل و نقل پاک تغییر کرد .
وی برخی مشکلات شهر قزوین مانند محله بلاغی و نیز مسائل مربوط به باغستان سنتی را یادآور شد و اظهار داشت: همه معضلات در سایه تفاهم قابل حل بوده تا جایی که اگر سازمان باغستان در شهرداری قزوین شکل نمی‌گرفت امروز به جای نابودی 200 هکتاری باغستان قزوین در 12 سال گذشته، شاهد نابودی 400 هکتاری از آن بودیم.
به گفته وی، 60 تا 70 درصد از باغستان قزوین نیز طی سال‌های گذشته با ساخت و سازهای صورت گرفته به مجموعه حریم شهری اضافه شده است.
وی به اتفاقات خوب صورت گرفته در بوستان باراجین اشاره کرد و گفت: این بوستان که استارت آن از سال 77 با تشکیل کارگروه ملی این بوستان زده شد امسال با پیگیری‌های انجام شده تحت ردیف بودجه کشوری قرار گرفت و در حوزه آبگیر و سافاری پارک نیز پیشرفت های قابل توجهی داشته است.
وی به سرمایه‌گذاری 7 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در حوزه گردشگری این شهر اشاره و افزود: به زودی عملیات اجرایی بخشی از این سرمایه گذاری ها را در قزوین شاهد خواهیم بود.
8054/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.