سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک گفت: این اداره پس از 12 سال صاحب ساختمان اداری و موزه می‌شود.

کبری کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: 12 سال از استقرار اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان آبیک می‌گذرد که طی این مدت، یا در ساختمان استیجاری و یا متعلق به یکی از ادارات در شهرستان فعالیت داشته است.

وی افزود: پس از پیگیری‌های لازم زمینی به مساحت حدود یک هزار مترمربع از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی استان قزوین به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک تحویل داده شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک ادامه داد: نقشه‌برداری از زمین مذکور برای ساخت ساختمان اداری و موزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک انجام شده و تا دو روز دیگر تحویل داده می‌شود و کار برای طراحی انجام می‌شود.

کشاورزیان اضافه کرد: پس از انجام طراحی، کلنگ‌زنی ساختمان اداری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک شامل طبقه همکف موزه، طبقه اول واحد اداری و واحدهای مختلف حوزه این اداره و طبقه دوم سالن جلسات صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک سال گذشته در کمیته برنامه‌‍‌ریزی 3 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار مصوب شده بود این در حالی است که از سوی معاونت سازمان میراث فرهنگی کشور قول مساعد برای ساخت موزه داده شده که به محض آغاز ساخت موزه، 3 میلیارد ریال مقرر شده به شهرستان آبیک اختصاص داده شود.

این مسئول تصریح کرد: در خصوص موزه، پیشنهاد باستان‌شناسی و مردم‌شناسی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین داده شده که تصمیم نهایی از سوی مسئولان این اداره کل گرفته می‌شود و نسبت به ساخت بخش موزه تعیین شده اقدام می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبیک افزود: در حال حاضر در رشته‌های گلیم، چرم، منبت، معرق، خراطی، رودوزی‌های سنتی و سفال حدود 100 هنرجو مشغول هنرآموزی هستند در حالی که درخواست رشته آیینه‌کاری هم داده شده اما فعلا پاسخی دریافت نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.