به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور مدیران دستگاه های عضو برگزار شد، افزود: امروزه چیزی به نام هدفمندی یارانه ها در کشور وجود ندارد و بلکه باید آن را هدرمندی یارانه ها نامید و نباید برای ورود به طرح ساماندهی یارانه ها و توزیع استانی آن نگران باشیم.
وی اضافه کرد:در اجرای این طرح حتما باید به جلب اعتماد مردم توجه کرد چون اگر اعتماد مردم جلب نشود در اجرای طرح موفق نخواهیم بود.
استاندار افزود:باید یک سیستم هوشمند در این زمینه طراحی شود تا افراد یارانه بگیر به صورت سیستمی در آن برای دریافت یارانه ثبت نام شوند.
زاهدی خاطرنشان ساخت:هم اکنون وضعیت درآمدی بیش از 70 درصد جامعه آماری استان با توجه به بیمه های درمانی آنها شناسایی شده و این یک گام رو به جلو است.
وی اضافه کرد: باید یک کارگروه کارشناسی این طرح را به صورت دقیق تر و جامع تر مورد بررسی قرار دهند و با شناسایی تمامی تبعات اجرای آن، طرح را برای ارسال به مرکز آماده کنند.
زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با مرور سیر تاریخی پرداخت یارانه ها، افزود: هرچقدر به دوران گذشته باز می گردیم فاصله بین غنی و فقیر و اختلاف طبقاتی کمتر می شود و هرچقدر از جامعه کشاورزی به سمت جامعه صنعتی حرکت می کنیم فاصله طبقاتی بیشتر مشاهده می شود.
استاندار گفت: با توجه به این موضوع دولت ها براساس یافته ها و دیدگاه های خود برای مداخله در وضعیت و ساماندهی پرداخت یارانه ها اقدام کرده اند و درست و غلط و موفق یا ناموفق طرح ها و برنامه هایی را در این زمینه اجرا کرده اند.
وی اضافه کرد:هم اکنون نیز باید برای کاهش خط فقر و اختلاف طبقاتی از تجارب کشورهای موفق از جمله کشور برزیل استفاده کرد تا بتوان گام های بلندی را برای توزیع عادلانه و هدفمند یارانه ها در جامعه برداشت.
زاهدی با بیان اینکه هدف این طرح یارانه نقدی و آشکار است، گفت: یارانه پنهان و قیمت انرژی در اختیار استان نیست و باید در مجموع نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص آن تصمیم گیری کرده و مشکلات توزیع یارانه پنهان را حل کنند.
در این طرح که برای اولین بار در کشور از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطالعه و ارایه شده است در صورت تصویب در مرکز، توزیع یارانه آشکار و نقدی به استان واگذار خواهد شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.