به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در دیدار با اعضای شورای شهر قزوین به مناسبت روز ملی شوراها اظهار داشت: یک عضو شورا که شایستگی لازم برای مدیریت شهری را دارد باید به گونه ای باشد که جای وی در این جایگاه خالی احساس شود و این تکلیف برای حضور وی ایجاد گردد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال در روز قیامت از همه عملکردهای اعضای شورای شهر سوال خواهد کرد چون گاهی رای، نظر و امضای آنها در برپایی حق و باطل موثر می‌شود و این موارد حق الناس است.
وی گفت: گاهی همه مراقبت‌ها را برای برپایی حق به کار می‌گیریم اما نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید، در این شرایط تلاش خود را انجام داده ایم.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین افزود:گاهی نیز سفارش افراد و فشارها ما را در مسیر دوراهی تصمیم گیری‌ها قرار می‌دهد که اگر تصمیم درست نگیریم در قیامت دچار حسرت خواهیم شد.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به ضرورت مشورت با جوانان عنوان کرد: امیرمومنان تاکید دارند که با جوانان مشورت کنید زیرا آنها خلاقیت، نشاط و انگیزه لازم برای اقدام را دارند اما زمانی که سن بالاتر می‌رود این قاطعیت کمتر شده و احتیاط جایگزین تصمیم گیری‌ها می‌شود.
وی اضافه کرد: البته امیر مومنان در ادامه سخنان خود می ‌فرمایند پس از مشورت با جوانان تصمیم خود را با پیران و اهل تجربه درمیان بگذارید.
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: خدای متعال می‌خواهد انسان ها در عملکرد خود جهت خدایی پیدا کنند چون زمانی که قلب دچار غفلت شود، تابع هواهای نفسانی خواهد شد.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: معتقدم شورای شهر باید به مدیریت شورا تبدیل شود، زیرا برنامه‌های شهری که نیاز به مدیریت دارد به شورای شهر سپرده می‌شود.
وی با اشاره به ویژگی‌های افراد مشورت دهنده در امور شهری ابراز کرد: طبق کلام الهی، ایمان و توکل به خدا از شرایط شایستگی برای مشورت دادن است و هرکس از گناهان کبیره، فحشا و ناپاکی‌ها،عصبانیت و بخل دوری نکند، شایستگی شورا شدن را ندارد.
عابدینی گفت: اعضای شورا باید خدا را اجابت کرده و اقامه کننده نماز باشند چون طبق کلام الهی، اعضای شورا خود رای و استبدادی نیستند و هرچه خدای متعال روزی آنها کند انفاق می کنند.
وی اذعان کرد: گاهی شاهد هستیم که عده ای با هزینه کرد کلان، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا به عضویت شورا درآیند و با وعده و وعید دادن به مردم به دنبال نشستن روی صندلی شورا هستند در حالیکه این رویه با سیره امیرمومنان منافات دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.