به گزارش ایرنا محمد محسن بیگی عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش قزوین که در مجتمع فرهنگی و اردویی شهید بابایی قزوین برگزار شد، افزود:در سطح کشور بیش از 30 درصد مدارس دولتی کشور تخریبی و 30 درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.
محسن بیگی یادآور شد: در بخش غیردولتی هم اگر قوانین به درستی عمل می شد و زمین مناسب واگذار و تسهیلات پرداخت شده بود، امروز 80 درصد مدارس غیر ایمن نداشتیم.
وی اضافه کرد: وقتی زمینی با کاربری آموزشی در طرح تفصیلی معرفی می شود اما مالک خصوصی دارد آموزش و پرورش قادر به تملک نخواهد بود.
محسن بیگی افزود: تهاتر فضاهای آموزشی با زمین های دیگر و واگذاری زمین آموزشی با نرخ منطقه ای به موسسان غیر دولتی از راهکارهای موثر برای حل مشکلات مدارس غیر دولتی کشور است.
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: پیشنهاد می شود کارگروهی تشکیل شود تا با پایش و آمایش سرزمینی و نگاهی بلند مدت بین همه دستگاه ها بخشی از این مشکلات را حل کنند.
محسن بیگی افزود: بر اساس قانون مجلس مراکز آموزشی غیر دولتی در زمین های مسکونی و تجاری امکان استقرار دارند اما به هرحال از نظر استحکام باید نکات ایمنی در ساخت آنها رعایت شود.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکرد مدارس غیردولتی ادامه داد:این مدارس ابتکارات و توانمندی های زیادی دارند و هرکجا ارتباط و تعامل قوی با اولیا وجود داشته موفقیت های بزرگی حاصل شده است.
وی اضافه کرد: به خاطر تاثیرات این مدارس در نظام آموزشی تا پایان برنامه ششم توسعه باید 15 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند.
محسن بیگی اظهار داشت: قانون شوراهای آموزش و پرورش یکی از قوانین جامع برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت است که تاکنون از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده نشده و باید با کمک همه دستگاه ها برای تحقق اهداف آن اقدام کرد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.