به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: تولیدکنندگان و پرورش دهندگان طیور در کشور در سال های گذشته نقش مهمی در سلامت صنعت طیور ایفا کردند اما خود دارای مشکلاتی هستند.
وی تاکید کرد: هنوز جابه جایی بازار پرنده فروشان در قزوین که مورد درخواست متولیان آن بود محقق نشده و باید به این صنف زحمتکش بیشتر توجه کرد.
زرآبادی گفت: کسب رتبه برتر قزوین در زمینه واکسیناسیون حاصل ایجاد یک زنجیره موفق بوده است که اکنون باید به رفع مشکلات حلقه های این زنجیر اقدام نمود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد مکان مناسب برای پرندگان، تامین نهاده های دامی و اختصاص مکانی برای مقابله همه جانبه با بیماری آنفلوانزای پرندگان از مهمترین اقداماتی است که باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.
زرآبادی با بیان اینکه اهمیت واکسیناسیون در تامین سلامت دام و طیور نقش به سزایی دارد، اظهار داشت: سال 97 در حوزه بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان به خوبی مدیریت شد و پیشرو بودن استان قزوین با کسب رتبه بالا در مبارزه با این بیماری نشان از اقدامات خوب این استان در تامین سلامت دام و طیور دارد.
9925*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.