سرهنگ بهرام ترکاشوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آغاز هر سال چندین مورد تخریب و تصرف در اراضی ملی استان را شاهد بودیم اما در تعطیلات نوروز امسال با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان هیچ گونه تصرفی در سطح اراضی ملی اتفاق نیفتاد.
وی با بیان اینکه حدود 2 هکتار از اراضی شهرستان البرز طی همین مدت رفع تصرف شد، اظهار داشت: خوشبختانه با گشت های بیشتر یگان حفاظت تاکنون بیش از 26 هکتار از اراضی ملی استان قزوین رفع تصرف شده است.
ترکاشوند به بارندگی های اخیر در استان قزوین اشاره کرد و گفت: رشد گیاهان در مراتع باعث ایجاد پوشش گیاهی مطلوبی شده است و احتمال افزایش آتش سوزی را در آنها افزایش می دهد.
این مسئول همچنین گفت:در همین راستا یک دوره کارگاه آموزشی مدیریت چرا و اطفای حریق در استان تشکیل و از فرمانداران، دهیاران و بهره برداران تقاضا شد نسبت به اطلاع رسانی به موقع برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع اقدام کنند.
ترکاشوند خاطرنشان کرد: کنترل دام، مدیریت زمان ورود و خروج آن به مراتع و جلوگیری از چرای زودرس از جمله مواردی هستند که باید همواره مورد توجه متولیان و بهره برداران حوزه منابع طبیعی قرار گیرد.
رییس یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین یادآور شد: شماره تماس 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش ها و پیام های مردمی در زمینه منابع طبیعی است.
9925*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.