جمعی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی استان قزوین به مناسبت هفته کارگر با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین دیدار و مسائل و مشکلات کارگری را با وی مطرح کردند.

به گزارش ایلنا، در دیدار با امام جمعه قزوین، عید علی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین ) با گرامیداشت هفته کارگر، با بیان اینکه کارگر و کارفرما بازوی همدیگر هستند و اگر کارفرما نباشد کارگر معنی ندارد افزود: اگر کارگرنباشدکارفرما مفهومی ندارداما ماانتظار داریم همانگونه که مقام معظم رهبری در صحبت‌های اخیر خود درجمع کارگران گفتند حرمت کارگر ، ارزش کارگر، شان کارگربایدحفظ شود ، اما امروزکارگرامنیت شغلی ندارد.

کریمی با اشاره به اینکه در حالی فروردین ماه را پشت سر گذاشتیم که بسیاری از واحد های تولیدی استان به دلیل نا‌توانی مالی و سایر مشکلات تولید هنوز فعالیت تولیدی خود را آغاز نکرده و کارگران آنها بلاتکلیفند افزود: مشکلات اقتصادی امروز کارگران و بازنشستگان را فلج کرده و بیکاری را افزایش داده است.

به گفته وی ، اینکه برخی معتقدند  مشکلات موجود ناشی از تحریم‌های اقتصادی  است مورد قبول نیست زیرا بخش زیادی از این مشکلات به  بی‌کفایتی مدیران و عدم نظارت مسئولانی بر می‌گردد که نظارت خوبی ندارند.

او گفت: در شرایط فعلی هرکسی هرکاری دلش می‌خواهدانجام می دهد،حتی کار به‌ جایی رسیده که اخیرا پزشکان متخصص بیمارستان تامین اجتماعی قزوین تهدیدکردند اگرطلب ما پزشکان را سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکند و یاحق فرانشیز  مارا همانند بیمارستان‌های دیگرمحاسبه نکنند ویزیت نخواهیم کرد  و اگر هم ویزیت کنیم آمار را کاهش خواهیم داد این گونه مشکلات از نظارت های ضعیف سرچشمه می گیرد و امروز تبعات ان را باید کارگران وبازنشستگان پس بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امیرمومنان (ع) فرمودند، «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، اگر این واجبات را ترک کنید پست ترین‌های جامعه بر شما مسلط خواهند شد.» گاهی ما با یک انتخاب نادرست افرادی را در جایگاه مسئولان جامعه برمی‌گزینیم که نمی‌توانیم پاسخگوی نسل‌های آینده خود باشیم.

آیت‌الله عابدینی با انتقاد از جایگزین شدن نگاه باندی و حزبی به جای شایسته سالاری تصریح کرد: نگاه چپی و راستی به جامعه ما صدمات جبران ناپذیری وارد کرده است، جناح گرایی یک بازی کودکانه است تمام مشکل جامعه ما این است که نگاه مسلمانی بر اعمال و رفتار و انتخاب‌های ما حاکم نیست، ما باید غیرت اسلامی، غیرت عدالت‌خواهی و دلسوزی نسبت به کارگران و مشکلات مردم و غیرت نسبت به بیکاری جوانان داشته باشیم.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.