عسگر علی جوانبخت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس با توجه به نیاز این مناطق با جدیدترین مصالح و روش ها، جهت احیا و بازآفرینی محلات قدیمی که قدمت آنها شاید تا بیش از هزار سال برسد برای ماندگاری اهالی آنها و جلوگیری از جابجایی آنان به محلات دیگر ساخته می شوند.
وی اضافه کرد: این مدارس به تعداد یک واحد در تاکستان، یک واحد در فردوس آبیک و همچنین چهار مدرسه در هادی آباد و محله آخوند قزوین احداث می شوند.
جوانبخت ادامه داد: عملیات اجرایی مدارس طرح بازآفرینی در آبیک و تاکستان آغاز شده و در قزوین نیز تا حدود یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
وی، میزان اعتبار اختصاص یافته برای این 6 مدرسه را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای شروع کار 20 درصد از این اعتبار به میزان 20 میلیارد ریال پرداخت شده است و بقیه نیز در آینده محقق خواهد شد.
جوانبخت همچنین با اشاره به بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز نیز با بیان اینکه سال گذشته از 100 میلیارد ریال تعهد خیران تمام آن محقق شد گفت: در این دوره از جشنواره نیز با رشدی چشمگیر تاکنون خیران 220 میلیارد ریال تعهد کردند که تاکنون 60 درصد آن محقق شده و 40 درصد بقیه نیز تا پایان امسال انجام خواهد شد.
وی افزود: با این تعهدات، عملیات اجرایی ساخت 18 طرح آموزشی به دست خیران آغاز شده و در دست انجام است و تا پایان سال به 38 پروژه خواهد رسید.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین افزود: یکی از بزرگترین این طرح ساخت دو مدرسه 18 کلاسه توسط یکی از خیران در دانسفهان است که با 120 میلیارد ریال در حال احداث است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.