به گزراش عصر پنجشنبه ایرنا از دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای تشکل‌ها و بسیج کارگری استان قزوین افزود: نگاه به جامعه کارگری باید از منظر کرامت انسانی باشد و جایگاه و امنیت شغلی باید دغدغه همه باشد و به آنها به چشم وسیله نگاه نشود.
وی اظهار داشت: ما کارگران را فقط یک ربات کاری نمی‌دانیم زیرا این نگاه دور از شرف انسانی و اسلامی ماست و کارگر شخصیتی است که پیامبر اسلام (ص) بر دستان وی بوسه زده است.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: کیفیت کالا باید مدنظر همه تولیدکنندگان و صنعتگران قرار بگیرد و همت ما این باشد که این افتخار را ایجاد کنیم که کالای ایرانی را به یک برند برتر جهانی تبدیل کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان رونق تولید اظهار داشت: امسال که در روزهای ابتدایی آن به سر می‌بریم حقیقتا همه متعهد شویم که به گونه ای عمل کنیم که در پایان سال 98 عملکرد مثبتی را بتوانیم در تحقق شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب گزارش دهیم.
وی افزود: با رونق تولید، اشتغال شکل می‌گیرد و امنیت کارگری و اشتغالزایی دارای ثبات می‌شود، رونق تولید در رفع کننده همه گرفتاری‌های حوزه اقتصاد است.
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنانش گفت:: همیشه زمانی که چندماه تا انتخابات باقی مانده است که هم اکنون نیز فضای جامعه در این شرایط قرار دارد سرو کله اراذل و اوباش سوءاستفاده چی دوران انتخابات پیدا می‌شود، تا قبل از این هیچ اثری از این عده نبود اما در فضای نزدیک انتخابات با حیله و دغل و رایزنی و نفوذ و خریدن آدم‌ها و بهره گیری از افراد نوکرصفت و متقلب به فضای انتخابات ورود پیدا می‌کنند.
امام جمعه قزوین بیان کرد: این متقلبان حتی در چینش مدیریتی استان ورود پیدا کرده و فضای مطالبه گری و انتخاب صحیح و درست را به بیراهه می‌کشانند، در این فضا عده ای همچون شما دغدغه کار و زندگی و دین و انقلاب مردم را دارید اما این افراد به دنبال باندبازی و منفعت طلبی‌های خود هستند.
وی اضافه کرد: گاهی شاهدیم به واسطه منفعت طلبی یک نفر و دزدی کلان وی، تمام نظامات اجتماعی و اقتصادی یک استان دچار آشفتگی می‌شود، در این میان تک تک ما مقصر این اتفاق هستیم هرکس که در مقابل این تخلفات سکوت و ملاحظه کاری می‌کند و شرف انقلابی و ایمانی خود را زیر پاگذاشته و نوکرصفتی می‌کند، مقصر این اتفاقات است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امیرمومنان (ع) فرمودند، «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، اگر این واجبات را ترک کنید پست ترین‌های جامعه بر شما مسلط خواهند شد.» گاهی ما با یک انتخاب نادرست ، افرادی را در جایگاه مسئولان جامعه برمی‌گزینیم که نمی‌توانیم پاسخگوی نسل‌های آینده خود باشیم.
آیت‌الله عابدینی با انتقاد از جایگزین شدن نگاه باندی و حزبی به جای شایسته سالاری تصریح کرد: نگاه چپی و راستی به جامعه ما صدمات جبران ناپذیری وارد کرده است، جناح گرایی یک بازی کودکانه است تمام مشکل جامعه ما این است که نگاه مسلمانی بر اعمال و رفتار و انتخاب‌های ما حاکم نیست، ما باید غیرت اسلامی، غیرت عدالت خواهی و دلسوزی نسبت به کارگران و مشکلات مردم و غیرت نسبت به بیکاری جوانان داشته باشیم.
وی اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند، یکی از مشکلات ما این است که دین را اشرار به اسارت خود درمی‌آوردند ‌و در لباس دین و با موقعیت‌ها و عناوین دینی مردم را در مسیری غیر از آنچه مدنظر اسلام است، می‌کشانند، در این فضا ما مسئول هستیم و باید بیدار و بابصیرت عمل کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اینکه مجموعه شما در حوزه فعالیت‌های نماز عملکرد برجسته ای دارید، بسیار خوشحال کننده است اما بهتر است که ما اهل نماز و اقامه دین باشیم، یعنی از عملکرد و صحبت و ظاهر و رفتارمان، باید اطرافیانمان متوجه شوند که ما اهل نماز و دینداری هستیم.
وی تصریح کرد: اگر ما اهل نماز واقعی باشیم نباید در جامعه ما این باندبازی‌ها، نفوذها و مفاسد اقتصادی و اجتماعی وجود داشته باشد زیرا نماز مانع فحشا و منکرات است و زمانی ما اهل نماز هستیم که جامعه ما از فساد و فحشا و ظلم به دور باشد.
آیت الله عابدینی بیان کرد: اگر مجموعه مدیریتی و مسئولان جامعه ما از تملق گویی و نفوذ و نوکرصفتی به دور باشند و غلظت حضور این مدیران کمرنگ باشد جامعه ما اهل نماز است، اما اگر غلظت این حضور بیشتر باشد یعنی ما اهل نماز و قرآن نیستیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال می‌فرماید بنای من براین نیست که کافران بر مسلمانان مسلط باشند اما خود ما چطور؟ آیا به گونه ای عمل می‌کنیم که مسیر سیطره و سلطه کافران را مسدود کنیم؟ چرا امروز ما باید به گونه ای عمل کنیم که امنیت و اقتصاد و مباحث پزشکی و دارویی ما به اجانب وابسته شود و برای ما بحران کارگری و دارویی و صنعتی و اجتماعی به وجود آوردند؟
آیت الله عابدینی گفت: گاهی شاید وجود افراد نوکرصفت در یک مجموعه یا در جامعه کم باشد اما وجود همین افراد کل جامعه را درگیر می‌کند، ما باید بتوانیم محیط‌های کارگری و تولیدی و صنعتی را از این افراد نوکرصفت خالی کنیم و در برابر فشارهای منفعت طلبانه ایستادگی کنیم.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتخاب سرلشکر سلامی به فرماندهی سپاه پاسداران کل کشور درواقع تودهنی محکم ایران اسلامی به سران کشور آمریکا بود که با اهانت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نهاد نظامی ما را جزو لیست تروریستی قرار دادند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: درگذشت آیت الله اشکوری که جزو همشهریان قزوینی ما هم بودند بسیار سنگین بود، شخصیتی عالم، پارسا و دانشمندی برجسته که به واسطه ایستادگی در مقابل ظلم و ساده زیستی مورد هجمه جریان زر و زور قرار گرفت و هجرت از استان به ایشان تحمیل شد.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.