مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزادراه قزوین- کرج با یک‌میلیون و 7 هزار و 430 وسیله نقلیه( معادل 53 درصد) بوده است.

افشین پیرنون در گفتگو با خبرنگار ایلنا قزوین بیان کرد: دستگاه‌های تردد شمار این اداره کل اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند.

وی گفت: براساس اطلاعات دریافتی از 59  سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در فروردین‌ماه سال‌جاری 28 میلیون و 177 هزار و 213 وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزادراه‌ها 22 میلیون و 685 هزار و 998 تردد معادل 80.5 درصد کل تردد استان بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: بیشترین میزان ترافیک در فروردین‌ماه سال جاری مربوط به هشتم فروردین‌ماه سال‌جاری بوده است. در این روز آزاد راه قزوین کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد 166 هزار وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

پیرنون اظهار کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، 2 میلیون و 611 هزار تردد  معادل9.2 درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است. محور قدیم قزوین رشت و بالعکس با 93 هزار و 525 وسیله(معادل 35.5 درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

وی افزود : متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودروهایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می کنند) در سطح کل راههای مواصلاتی استان معادل 665 وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در فروردین ماه،  مربوط به آزاد راه  قزوین- کرج با  2 هزار و 597 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

پیرنون متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها را 84 و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را 72 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه 105 کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

گفتنی است، ماه گذشته 31 درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دوخودرو را رعایت نکرده‌اند. بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزادراه قزوین کرج با 1 میلیون و 7 هزار و 430 وسیله نقلیه( معادل 53 درصد) بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.