به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی روز چهارشنبه در نخستین نشست کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: دشمن تلاش می کند تا ارزش های فرهنگی و دینی موجود در جامعه را کمرنگ کرده و از بین ببرد بنابراین در چنین شرایطی اهمیت و کارکرد دستگاه ها و نهادی فرهنگی حساس تر است.
این مسئول گفت: دستگاه ها و نهادهای فرهنگی باید تکالیف خود را در حوزه پدافند غیرعامل دنبال کرده و در این زمینه باید دارای برنامه و پیوست کاری باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ پدافند غیرعامل بویژه در عرصه های فرهنگی را تقویت کنیم تا آسیب پذیری جامعه ما نسبت به تهدیدها و هجمه های دشمن کاهش پیدا کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره اهمیت حیاتی 2 اصل سلامت و امنیت در زندگی انسان ها،گفت: اگر امنیت ما زیر سوال قرار بگیرد و دچار خدشه شود خسارات زیادی را متحمل خواهیم شد بنابراین وظیفه داریم تا با استفاده از همه ظرفیت ها از جمله در بخش ائمه جمعه و مساجد،هیات های مذهبی،هنرمندان،آموزش و پرورش،دانشگاه ها، فضای مجازی و رسانه ها خود را مقابل خطرات و تهدیدها ایمن و مصون کنیم.
شهریار پرهیزگاری معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نیز در این نشست با اشاره به تشکیل کمیته فرهنگی پدافند غیرعامل استان، به تشریح دستور کار و اهداف این کمیته پرداخت.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.