به گزارش ایرنا، سعید جابری انصاری روز چهارشنبه در نخستین کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: دشمنان می کوشند با نفوذ و تقابل فرهنگی به اهداف شوم خود علیه کشور دست پیدا کنند و وظیفه و رسالت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی این است که با هم افزایی با یکدیگر توطئه ها را خنثی کنند.
این مسئول، توجه به الزامات پدافند غیر عامل در حوزه های فرهنگی را از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: راه اندازی کمیته های فرهنگی پدافند عیرعامل در استان ها به دنبال همین موضوع تشکیل و راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه دشمن می خواهد ارزش های ما را تغییر دهد و به ما مسلط شود که باید با این توطئه مقابله کنیم، افزود: دشمن با فضاسازی و فعالیت های تبلیغی و رسانه ای در بحث تغییر ارزش های جامعه ما، تضعیف خانواده های ایرانی و رشد آسیب های اجتماعی تلاش گسترده ای به عمل می آورد و از این طریق به دنبال فروپاشی اجتماعی در کشور ماست.
وی با اشاره به رسالت حساس نهادها و دستگاه های فرهنگی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان، تاکید کرد: باید از ظرفیت ائمه جمعه و کانون های فرهنگی و اجتماعی، بسیج و سپاه برای آشناسازی مردم با پدافند غیرعامل و تهدیدهای فرهنگی مربوط به این حوزه به شکل مطلوب استفاده کنیم.
جابری انصاری در خصوص ظرفیت آموزش و پرورش در بحث های مرتبط با پدافند غیرعامل و پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی و تقابل با جنگ نرم دشمن،گفت: در این حوزه ظرفیت های عظیمی وجود دارد که باید به شکل حداکثری از آن برای مقابله با تهدیدها استفاده کنیم.
وی به اهمیت اطلاع رسانی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: باید رسانه ها آسیب های این حوزه را به مردم معرفی و تبیین کرده و به تقویت فرهنگ پیشگیری کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به نقش کریدوری قزوین و تاثیر این موضوع در عرصه های فرهنگی و اجتماعی این استان،گفت: باید این استان را از آسیب های فرهنگی ایمن و مصون کنیم.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.
3013/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.