مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: برای سال تحصیلی امسال در مهرماه، با کار کارشناسی نسبت به تفکیک مدارس و شیفت دانش‌آموزان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا اینانلو در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار کرد: در سه هزار مترمربع از 6 هزار متر مربع زمین شهرک فردوس شهر آبیک اهدایی خیران، مدرسه جدید در حال احداث است و سه هزار مترمربع زمین باقی مانده که شورای شهر آبیک درخواست احداث سالن در این زمین کرده است.

وی افزود: از سال 90 که زمین اهدایی مذکور به اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک واگذار شده، هر ساله به آستان قدس اجاره پرداخت کرده و در واقع زمین با اجاره سالانه به این اداره واگذار شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: مدرسه 18 کلاسه شهر آبیک به‌عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز شهرستان آبیک در مرحله سقف‌سازی قرار دارد.

اینانلو اضافه کرد: همسایگان مدرسه در حال ساخت مذکور از تخلیه شبانه مصالح شب گلایه‌مندهستند که باید گفت خیابانی که مدرسه در حال ساخت است، ورود ممنوع بوده و برای اینکه در روز تردد شهروندان با مشکل مواجه نشود در شب مصالح ریخته می‌شود که بابت این مزاحمت از شهروندان عذرخواهی می‌شود و لازم است صبر و تحمل بیشتری داشته باشند تا ساخت مدرسه به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی امسال در مهر ماه، با کار کارشناسی نسبت به تفکیک مدارس و شیفت دانش‌آموزان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد:  بخشی از حیاط مدرسه تازه افتتاح شده بوعلی سینا شهر خاکعلی  معارض داشت که مبلغی به معارض پرداخت شده و مبلغ 250 میلیون ریال دیگر مقرر شده بود از سوی شورای شهر خاکعلی پرداخت شود که این مهم تاکنون تحقق نیافته و معارض خواستار این مبلغ خود است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک افزود: اداره آموزش و پرورش فقط تحویل‌گیرنده مدرسه بوده و به همراه اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین در برابر مبلغ درخواستی معارض مدرسه مذکور مسئولیتی ندارد.

اینانلو ادامه داد: ‌با توجه به سختی‌هایی که در مدارس خاکعلی داشتیم مدرسه شهید اصغریان این شهر که 20 سال ابتدایی است، در شیفت صبح باقی ماند و شیفت بعد از ظهر اصغریان به مدرسه ریحانه انتقال یافت و دانش‌آموزان فنی و حرفه‌و کار و دانش متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان متوسطه اول در مدرسه شرافت و در شیفت ثابت بعد از ظهر مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ایام نوروز بیش از 600 مسافر از استان‌های مختلف در محل‌های اسکان اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک حضور یافته بودند و میهمان این شهرستان شده بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان کرد: زنگ سیل کمک و همدلی با سیل‌زدگان امروز در مدارس شهرستان نواخته شد و دانش‌آموزان می‌توانند کمک‌های خود را در صندوق‌های تهیه شده در مدارس اهدا کنند.

اینانلو افزود: همچنین برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های کشور، فرهنگیان بخشی ازحقوق خود را به این امر خیر اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: برنامه گام دوم انقلاب آماده شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و دوره‌های ضمن آموزشی خدمت برای فرهنگیان تبیین می‌شود.

این مسئول بر مساعدت مسئولان شهرستان آبیک در زمینه گرامیداشت هفته معلم تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.