مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: اشتغال استان قزوین سال گذشته حدود 3 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مسعود بابایی در جلسه کارگروه اشتغال که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، بیان کرد: در ارزیابی فضای کسب و کار با 56/98 امتیاز در رده 128 قرار داریم که نسبت به سال چهار رتبه تنزل کرده‌ایم.

وی گفت: علت اصلی این کاهش جایگاه، مربوط به مشکلات موجود در تأمین منابع مالی بنگاه‌ها از طریق بانک‌های عامل، رویه‌های غیر منصفانه در دریافت مالیات، بی‌ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن بازار است که متأسفانه در سطح بسیار پایینی از جدول قرار داریم.

بابایی اظهار کرد: سال گذشته 29 جلسه کارگروه اشتغال تشکیل شد که 209 مصوبه داشتیم و 183 مورد آن اجرایی شد و 26 مصوبه نیز در حال اجراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر جمعیت بیکار مطلق کشور از مرز 3 میلیون و 203 هزار نفر گذشته و حدود 9 میلیون نفر کمتر از تمام وقت کار می‌کنند و جمعیت شاغلان و فعالان کشور 25 میلیون و 791 هزار نفر معادل 40/5 درصد جمعیت کشور است که جمعیت 10 ساله به بالا را شامل می‌شود.

بابایی نرخ بیکاری جوانان کشور در جمعیت 15 تا 29 سال را 25 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: نرخ بیکاری استان قزوین در مجموع سنین 12 درصد و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اشتغال استان در سال گذشته حدود 3 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشت.در بخش اشتغال زنان، پس از کشورهای اردن و پاکستان در رتبه 118 قرار داریم و در این زمینه حتی از کشور گینه هم عقب مانده‌ایم و این روند بسیار نگران کننده است.

وی گفت: رشد اقتصادی ما در سال گذشته منفی 3/7 درصد بود که پس از ونزوئلا و یمن قرار گرفتیم و پس از ما کشور گینه بود که این آمار نشان می‌دهد باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا از این شرایط عبور کنیم. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی 41/8 درصد است که بر اساس پیش بینی ها باید نرخ بیکاری به 12 درصد می‌رسید اما با توجه به پایداری فرصت‌های شغلی ایجاد شده، این امر از روند مثبتی برخوردار بود.

بابایی اضافه کرد: در بخش تسهیلات اشتغال 566 میلیارد و 39 میلیون تومان به استان ابلاغ شد که از این میزان 312 میلیارد تومان تخصیص داده شد که این میزان اعتبار در رابطه با 3 هزار و 772 طرح بود و زمینه اشتغال 5 هزار و 519 نفر از جوانان استان را فراهم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.