سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات که توسط خیران جمع آوری شده، توسط سپاه قزوین صرف احداث و بازسازی راه های ارتباطی آلتین و کریم ایشان در گمیشان خواهد شد.
وی در مورد بازسازی راه التین نیز تصریح کرد: این راه روستایی قادر است هفت روستا را به بخش مرکزی گمیشان متصل کند که برای بازسازی آن با کمک خیران 2 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
این مسئول سپاه صاحب الامر(عج) قزوین همچنین اضافه کرد: برای راه روستایی قرنجیک که توسط سیلاب تخریب شده بود نیز قرار است با صرف هزینه یک میلیارد ریالی راه جدیدی احداث شود.
والدی در خصوص تخریب این راه های روستایی توضیح داد: مسئولان هنگام وقوع سیلاب و جاری شدن آب به سمت منازل مردم مجبور شدند با شکافتن این راه های ارتباطی از ورود آب به مناطق مسکونی جلوگیری کنند.
این مسئول به فروکش کردن آب برخی مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تا قبل از فروکش کردن آب هرگونه تردد در راه التین با قایق صورت می گرفت و اکنون با فروکش کردن آب باید این راه بازسازی شود و وسایل نقلیه زمینی جایگزین قایق شوند.
والدی به جابه جایی روزانه 2 هزار نفر توسط قایق در روستای قرنجیک اشاره کرد و گفت: هم اکنون با توجه به اینکه این مسیر همچنان درگیر آب گرفتگی است، قرار شده راه جدید مزروعی با روش غلطک گذاری تا احداث مسیر جدید آماده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین خاطرنشان کرد: قبل از احداث این راه ها نکات و اصول مهندسی و لوله گذاری برای سیلاب های آتی پیش بینی شده است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.