تورج بنیادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 90 درصد از این اراضی به کشت ذرت علوفه ای و 10درصد نیز به کشت ذرت دانه ای اختصاص می یابد.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: کشت این محصول از دهه اول اردیبهشت ماه امسال در اراضی استان آغاز می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به خسارت سیلاب به برخی اراضی کشاورزی استان های کشور و بارندگی های خوب در قزوین، پیش بینی می شود کشت بهاره در استان افزایش یابد.
این مسئول حوزه کشاورزی همچنین با بیان اینکه امسال سه هزار هکتار از زمین های زراعی قزوین به کشت چغندر قند اختصاص می یابد،اظهار داشت: تاکنون کار کشت این محصول در سطح 120 هکتار انجام شده و این عملیات تا اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد.
وی اظهار داشت: پیش بینی می کنیم امسال به ازای عملکرد 40 تن تولید در هر هکتار، 120 هزار تن چغندر قند در اراضی کشاورزی استان تولید و برداشت شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین از برنامه ریزی برای کشت سورگوم در 100 هکتار از اراضی استان در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه کشت این محصول علوفه ای با توجه به کم آب بر بودن آن در دستور کار است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.