فرماندار شهرستان آبیک گفت: نگاه مسئولان فقط در زمان نیاز مانند شرکت در راهپیمایی‌ها، انتخابات، نمازجمعه و غیره نباید به جوانان معطوف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبیک اظهار کرد: در این جلسه بی‌برنامگی حاکم است و به‌جای پرداختن به کیفیت، کمیت جلسه مورد توجه قرار گرفته که این وضعیت مطلوب نیست.

وی افزود: سال گذشته با 90 درصد مسئولان جلسه‌ای برگزار شد تا در حوزه جوانان، برنامه‌های خود را اعلام کنند که هیچ مدیری برنامه‌ای ارائه نداده بود.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: تلاش اداره ورزش و جوانان معطوف به ورزش شده گرچه در دل ورزش هم به موضوع جوانان پرداخته می‌شود.

احمدپور اضافه کرد: جوانان هزار و یک مشکل دارند که مهم‌ترین آنها اشتغال و مسکن است و باید برنامه‌ریزی لازم و مناسب در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای از سوی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به فرمانداری شهرستان آبیک ارسال نشده و فقط به مسائل انتفاعی  پرداخته می‌شود و برنامه‌ای برای جوانان وجود ندارد.

این مسئول تصریح کرد: ظرفیت جوانان باید شناسایی شود و به آنها باید بها داده شود چرا که بیشترین وقت جوانان در فضای مجازی سپری می‌شود که به دلیل بی‌توجهی به جوانان است و باید به آنها ارزش و بها داده شود.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: توجه به جوانان در بخش دولتی باری به هر جهت است اما در برخی از بخش‌های خصوصی در بها دادن به جوانان جدیت و اهتمام وجود دارد.

احمدپور ادامه داد: نگاه مسئولان فقط در زمان نیاز مانند شرکت در راهپیمایی‌ها، انتخابات، نمازجمعه و غیره نباید به جوانان معطوف شود بلکه  باید در طول سال به جوانان توجه شود و برای آنها اهمیت قائل بود.

وی اضافه کرد: گرچه با محدودیت‌ها و مشکلات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی اطلاع داریم اما لازم است جوانان در طول سال رها نشوند و برای آنها برنامه داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: از والدین درخواست می‌شود در تربیت فرزندان خود اهتمام بیشتری داشته باشند و مسئولیت‌پذیری را در آنان تقویت کنند.

وی اضافه کرد: استعداد جوانان باید شناسایی شده و با برنامه‌ریزی و حمایت مسئولان باید از بالقوه بودن به فعلیت برسد.

این مسئول بیان کرد: امروز در جنگ نرم دشمن قرار داریم و از طریق فضای مجازی، تلفن همراه و ماهواره دشمن در صدد شکستن بنیان خانواده‌ها هستند که می‌طلبد مسئولان در زمینه فرهنگی هزینه کنند و در تبلیغات فرهنگی در امور مختلف بهانه‌تراشی نکنند.

لزوم راه‌اندازی شورای جوانان در آبیک

مجتبی دستغیب مشاور فرماندار شهرستان آبیک در امور جوانان هم در این جلسه راه‌اندازی شورای جوانان و بنیاد نخبگان را ضروری دانست و گفت: با تشکیل این شورا، جوانان علاوه بر تدوین برنامه‌های مختلف به صورت دوره‌ای در ادارات حضور یافته و در رشته‌هایی تخصصی که دارند معرفی می‌شوند و در تصمیم‌سازی وارد می‌شوند.

وی افزود: از ظرفیت وجودی جوانان شهرستان آبیک باید به نحو احسن استفاده شود و به جای ساماندهی باید سیاست‌گذاری مناسب برای جوانان صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.