به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، افشین پیرنون در تکمیل این خبر افزود: حمل بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه جاده ای موجب تخریب راه، ابنیه و پل ها می شود .
وی اضافه کرد: مجموع وزن ثبت شده مربوط به تخلفات حمل و نقل جاده ای در سال گذشته، یک هزار و 654 تن در 23 هزار و 950 کیلومتر مسافت بوده است.
به گفته وی، تخلفات یاد شده نسبت به مدت مشابه سال 96 با افزایش 22 درصدی رو به رو بوده است.
پیرنون با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای موجب افزایش ضریب ایمنی و کاهش تخلفات حمل و نقل می شود، افزود : در همین راستا برای جلوگیری از تخلفات، باسکول های سیار الکترونیکی در قالب گشت های محسوس و نامحسوس با همکاری پلیس راه استان مورد استفاده قرار گرفت و برای برخورد قانونمند با رانندگان و شرکت های متخلف در جاده های ارتباطی اقدام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین ادامه داد: همچنین به منظور رسیدگی به تخلفات حمل و نقل، جلسات کمیسیون های ماده 11 و 12 به طور مستمر در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تشکیل می شود.
وی تصریح کرد : براساس بررسی های صورت گرفته بیشترین تخلفات گزارش شده در این مدت مربوط به پاسگاه پلیس راه بوئین زهرا با 327 فقره تخلف بوده است.
پیرنون با اشاره به برگزاری جلسه شورای معادن استان، خاطر نشان کرد : بیشتر تخلفات حمل اضافه بار در جاده های استان در بخش حمل مواد معدنی صورت می پذیرد که آسیب های ناشی از آن موجب تخریب راه ها، ابنیه و پل ها به خصوص در راه های روستایی استان می شود.
وی اضافه کرد : با پیگیری های صورت گرفته و تاکید ریاست شورای معادن استان، حمل مواد معدنی توسط معادن باید بر اساس قوانین حمل و نقل جاده ای با اخذ بارنامه و وزن مجاز حمل شود، در غیر این صورت با معادنی که وزن مجاز حمل را رعایت نکنند، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
6101* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.