مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین گفت: وجود زهکش در پایین دست دشت الله‌آباد موجب شده بخش اعظمی از جریانات آب‌های سطحی و سفره‌های زیرزمینی ازمحدوده تالاب خارج شود.

حسن پسندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: وجود زهکش در پایین دست دشت الله‌آباد موجب شده بخش اعظمی از جریانات آب‌های سطحی و سفره‌های زیرزمینی ازمحدوده تالاب خارج شود.

وی افزود: وجود زهکش که در سال‌های گذشته توسط جهاد کشاورزی احداث شده سبب شده از نظر ذخایر آب‌های زیرزمینی دشت الله‌آباد با مشکل مواجه شده و میزان آب این دشت کاهش یابد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین ادامه داد: با کاهش میزان آب دشت الله‌آباد زمینه برای بیابان‌زایی و انتشار گرد و غبار فراهم شده بود. پسندیده اضافه کرد: به موضوع حفظ ذخایر آب دشت االله‌آباد و زهکش موجود در این دشت باید به طور جدی پرداخته شود و تصمیم‌گیری قاطع و  لازم برای جلوگیری از خروج ذخایر آب از این دشت أخذ و تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین در پاسخ به این سوال که امسال در خصوص أخذ حق‌آبه‌های زیست محیطی چه برنامه‌ای دارید، توضیح داد: مطالعات این موضوع انجام شده و با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مقرر شده از محل آب‌های سطحی موجود در استان حق‌آبه‌های زیست محیطی تعیین شود و نیاز تالاب الله‌آباد تامین شود.

پسندیده افزود: با استمرار جریانات آب‌های سطحی در دشت الله‌آباد استان قزوین که در شهرستان آبیک و بوئین‌زهرا واقع شده است می‌توانیم تالاب این دشت را احیا و حفاظت کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.