به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس حساب 100 امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: اجرای طرح هادی از سال 83 در 386 روستای استان آغاز شده که تاکنون در 65 روستا به پایان رسیده است و عملیات اجرایی در سایر روستاها ادامه دارد.
وی اضافه کرد: از سال 94 تا 96 از محل قیر رایگان عملیات آسفالت گرم در معابر روستایی 196 روستای استان به مساحت 788 هزار متر مربع اجرا شده و امسال نیز با تخصیص سهمیه مورد نیاز در 130 روستا، 450 هزار متر مربع آسفالت به اجرا گذاشته خواهد شد.
این مسئول با اشاره به صدور اسناد املاک روستایی، تصریح کرد: تاکنون برای 56 هزار و 500 واحد مسکن روستایی و 6 هزار و 100 واحد مسکونی شهری در شهرهای زیر 25 هزار خانوار استان سند صادر شده است.
گونجی یادآور شد: در حوزه بهسازی و مقاوم سازی روستاهای استان تاکنون از 94 هزار واحد مسکونی روستایی استان قزوین، 47 هزار مورد آن با تسهیلات ارایه شده مقام سازی شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین با اشاره به 14 روستای هدف گردشگری این استان، خاطرنشان کرد: برای انجام طرح های مورد نظر در مناطق یاد شده نیز تاکنون 43 میلیارد و 217 میلیون ریال تسهیلات ارایه شده است.
وی با اشاره به پایان عملیات احداثی پنج هزار و 456 واحد مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان، گفت: در بخش احداث مسکن برای اقشار کم درآمد نیز سال گذشته 170 واحد و امسال نیز 280 واحد را در دستور کار خود قرار داده ایم.
به گفته وی، تاکنون 10 هزار و 280 مورد درخواست تسهیلات ودیعه مسکن ارایه شده بود که این تسهیلات به 9 هزار و 243 متقاضی پرداخت شد.
این مسئول تعداد دفاتر نظام فنی روستایی استان را 30 مورد اعلام کرد و افزود: 66 ناظر نیز عملیات ساخت و ساز در روستاها را برعهده دارند.
وی به حادثه سیل در استان لرستان اشاره کرد و گفت: تیم های اعزامی این نهاد در 12 فروردین ماه جاری به عنوان ستاد معین به همراه 25 دستگاه از ماشین آلات سبک و سنگین و 65 نیروی عملیاتی به شهر نورآباد شهرستان دلفان اعزام شده و وظیفه احداث و تعمیر واحدهای حادثه دیده در 2 شهر و 443 روستای را عهده دار شدند.
وی خاطرنشان کرد: قزوین به عنوان نخستین استانی بود که طی روزهای گذشته عملیات آوار برداری از نقاط حادثه خیز را در شهرستان دلفان استان لرستان آغاز کرد.
این مسئول اضافه کرد: عملیات ساخت و ساز مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توسط بنیاد مسکن قزوین تا یک ماه دیگر به پایان می رسد و به محض اتمام عملیات از نیروها و امکانات این مناطق برای بازسازی محل ماموریت در استان لرستان استفاده خواهد شد.
گونجی اضافه کرد: در حادثه اخیر سیل قزوین نیز یک هزار و 450 واحد احداثی و 280 واحد تعمیری از سوی تیم های ارزیاب استان مورد کارشناسی قرار گرفته است.
21 تا 31 فروردین ماه به عنوان دهه حساب 100 حضرت امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.