به گزارش ایرنا، عبدالحسین مظفری روز یکشنبه در نخستین نشست هماهنگی برنامه های روز زمین پاک با حضور نمایندگان دستگاه ها و فعالان محیط زیست قزوین افزود: به دلیل اهمیت نقش زنان در ایجاد توسعه پایدار از هزار مادر و دختر دعوت شده تا در این همایش شرکت کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت زنان می تواند در ساماندهی پسماند بسیار مهم باشد،اظهار داشت: تعیین منازل مسکونی به عنوان منشاء تولیدات پسماند موجب شده تا مادران و زنان خانه دار به آموزش و آگاهی بیشتری نیاز داشته باشند.
مظفری با تاکید بر اینکه محور برگزاری این همایش برعهده مجموعه مدیریت شهری است،گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تاکنون فعالیت های موثری در این زمینه داشته است.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین به وظایف آموزش و پرورش در حوزه زمین پاک اشاره کرد و گفت: این دستگاه می تواند با برنامه ریزی منسجم در مدارس ضمن تعریف کلی از زمین پاک به فرهنگ سازی دانش آموزان در حوزه مدیریت پسماند کمک کند.
مظفری در خصوص وظایف جهاد کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره به عنوان یک تهدید برای زمین محسوب می شود پسماندهای حوزه کشاورزی است که لازم است اقدامات فرهنگی در رابطه با مدیریت آن در دستور کار قرار گیرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: 17 سازمان مردم نهاد به صورت غیر رسمی و پنج سازمان مردم نهاد به صورت رسمی در جلسات کارگره پسماند و محیط زیست مشارکت فعال دارند.
دوم اردیبهشت (22 آوریل 2019) به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.