نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: موضوع سیل و حضور جوانان در مناطق آسیب دیده نباید باعث شود که از مشکلات اصلی جوانان غافل شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ستاد ساماندهی امور جوانان که به ریاست استاندار و با حضور مسئولان استانی برگزار شد، بیان کرد: در خصوص سیل زدگان و حضور جوانان، کاری برای جوانان انجام نشده و فقط از ظرفیت نیروی جوان استفاده شده اما مشکلات آنها در خصوص ازدواج، اشتغال، مسکن و غیره حل نشده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اظهار کرد: باید در هر شهری تعداد جوانان فاقد مسکن و اشتغال و غیره مشخص شود و مشارکت دستگاهها در این خصوص و رفع مشکلات جوانان تعیین شود. اما موضوع سیل و حضور جوانان در مناطق آسیب دیده نباید باعث شود که از مشکلات اصلی جوانان غافل شویم.

زرآبادی عنوان کرد: اگر دلایل مستدل داشته باشیم می توانیم با شرایط آسان، خودمان اقدام کنیم. با توجه به تعداد جوانان و مشکلات آنها به تفکیک جنسیت و سن، می توانیم برنامه ریزی کرده و مشکلات حوزه جوانان رفع شود.

وی با اشاره به اجلاس بین المجالس افزود: این اجلاس سالی دوبار برگزار می شود که در خصوص مسایل مختلف به گفتگو می پردازند.

کمیته های این اجلاسیه شامل کمیته زنان، جوانان، توسعه پایدار، صلح و امنیت و تروریست برگزار شد و اجلاسی نیز در خصوص سیل و نیز در خصوص محکوم کردن سپاه توسط آمریکا، تبادل نظر شد.

زرآبادی اضافه کرد: فعالیتهای کشورهای مختلف برای مشارکت جوانان در مدیریت های اجتماعی، مورد بررسی قرار گرفت و نکته قابل توجه این است که در کشورهای مختلف نیز مشکل ورود جوانان به امور مدیریتی وجود داشت. ورود جوانان و مشارکت سیاسی آنها یکی از مشکلات پارلمانی کشورها بود و در حال حاضر فقط دو ممیز دو درصد نمایندگان جهان، جوانان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.