به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نشست معرفتی ائمه جماعات دانشگاه‌های استان قزوین با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در قرآن کریم موقعیت‌ها و عناوین عجیبی وجود دارد و ما باید نسبت به این موقعیت‌ها حریص بوده و از این فضاها بهترین بهره را ببریم.
وی افزود: در قرآن کریم نسبت به جهاد در راه خدا سفارش زیادی شده است و در روز قیامت زمانی که جهادگران را فرامی‌خوانند مقام و جایگاه و موقعیت آنها بسیار والاست و بسیاری نسبت به جایگاه آنها دچار حسرت می‌شوند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: دوران مبارزات شاهنشاهی، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم شرایطی بود که هرکدام از ما می‌توانستیم با استفاده از این فرصت‌ها جزو جهادگران محسوب شویم، اما شاید با دچارشدن به روزمرگی این فرصت‌های بی‌بدیل را از دست دادیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: روز قیامت آمران به معروف و ناهیان منکر در نزد خدای متعال جایگاه عظیمی دارند و اگر ما با داشتن منبر و تریبون برای تحقق این واجبات الهی کوتاهی کرده باشیم در آن روز دچار خسارت می‌شویم.
وی اذعان کرد: مقام معلمی و تعلیم و تربیت فرصت ارزشمندی است و باید با استفاده از فرصت ها یک حقیقت معرفتی و روح بخش را به دیگران منتقل کنیم و اگر از این فرصتها استفاده نشود قطعا دچار حسرت خواهیم شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: فرصت تبلیغ دین یکی از فضاهایی است که هرچقدر در مسیر گسترش آن تلاش کنیم، شاید در روز قیامت حسرت زده شویم که چرا بیشتر از این تلاش نکردیم چون تبلیغ دین با منبری بودن و ملبس بودن متفاوت است.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: در قرآن کریم تاکید زیادی بر استقامت در راه خدا شده است و مبارزان انقلابی و ایثارگران دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم جزو این استقامت‌گران هستند که بر تمام این سختی‌ها با شیرینی تمام صبر می‌کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.