فرماندار آبیک گفت: 6 نقطه اصلی در شهرستان آبیک برای مدیریت بحران مطلوب در این شهرستان احصا شده که با تقسیم کار بین مسئولان، در زمان وقوع هر بحرانی مدیریت بهتری صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، شهرام احمدپور در جلسه طرح جامع بحران شهرستان آبیک اظهار کرد: به‌رغم فشارهای موجود روانی وارده بر اثر حجم وسیع آب و بروز سیل و سیلاب در بارش‌های اخیر در شهرستان آبیک به مدد الهی و مساعدت مسئولان با کمترین خسارت و بهترین شرایط، این بحران مدیریت و سپری شد.

وی افزود: به راه‌ها و ابنیه شهرستان آبیک بر اثر سیلاب خساراتی وارد شده که قابل جبران است اما اینکه از بینی کسی خونی جاری نشده، جای شکر دارد.

فرماندار شهرستان آبیک ادامه داد: بر اثر بارش‌های اخیر در شهرستان آبیک، دشت و تالاب الله‌آباد به عمق 1.5 متر پر از آب شده  که این موضوع قابل تصور نیست چرا که تا چهار ماه پیش کویر بود و ریزگردها مخاطره ایجاد می‌کرد.

احمدپور با بیان اینکه بارش‌ها و سیل تا خرداد ماه امسال ادامه دارد، اضافه کرد: برای این مدت، برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد تا از بروز خسارات و وقوع بحران جلوگیری به عمل آید.

وی به تهیه طرح جامع بحران در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: طبق این طرح، 6 نقطه اصلی برای مدیریت بحران احصا و تعیین شده و تقسیم کار بین مسئولان در زمان بروز بحران صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در این 6 نقطه اصلی که ستادهای فرعی آن هم تشکیل و افراد مربوطه آن مشخص می‌شود، مسئولانی که مسئولیت آنها مشخص شده در زمان بحران در این نقاط مستقر خواهند شد و به مدیریت می‌پردازند.

فرماندار شهرستان آبیک افزود: نقاط اصلی تعیین شده شهرستان آبیک شامل آبیک با مدیریت شهردار آبیک و تیم‌هایی از سپاه، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، هلال احمر و راهداری، خاکعلی با مدیریت شهرداری و عوامل مذکور در شهر آبیک، روستای قشلاق با مدیریت معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار و عوامل مربوطه، روستای ناصرآباد با مدیریت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و عوامل مربوطه، بخش بشاریات با مدیریت بخشدار بخش و عوامل هماهنگ شده، زیاران و روستاهای تابعه با مدیریت بخشدار این بخش و عوامل تعیین شده می‌شود.

احمدپور به احصای 30 دستگاه لودر در شهرستان آبیک ادامه داد: از ظرفیت و امکانات مراکز نظامی، مجتمع‌های کشت و صنعت و راهداری هم در زمان بحران استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: طبق طرح جامع بحران شهرستان آبیک امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، ماشین‌آلات، خوابگاه‌ها و مطبخ‌های شهرستان آبیک احصا و شناسایی شده و در زمان اضطراری بحران، از وجود این امکانات استفاده می‌کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان بحران علاوه بر استقرار مسئولان مشخص شده در 6 نقطه اصلی تعیین شده، خبرنگاران هم مستقر شده و به اطلاع‌رسانی خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با تهیه طرح جامع بحران و اجرای آن در شهرستان آبیک، در زمان اضطرار و بحران از میزان دغدغه‌های روانی کاسته شده و مدیریت بحران به نحو احسن صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.