استاندار قزوین گفت: اولویت های استان در سال جدید در ارتباط با مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مواد دارویی، غذایی و بهداشتی است که مستقیما با سلامت مردم ارتباط دارند و این امر برای ما در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این جلسه بیان‌کرد: قزوین دارای شرایط جغرافیایی بسیار خوبی است اما اگرچه استانی مرزی نیست به دلیل همین موقعیت جغرافیایی در مسیر قاچاق کالا قرار دارد و باید در کنترل و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در سطح ملی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی گفت: اولویت‌های استان در سال جدید در ارتباط با مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مواد دارویی، غذایی و بهداشتی است که مستقیما با سلامت مردم ارتباط دارند و این امر برای ما در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

زاهدی اظهار کرد: مقابله و پیشگیری از قاچاق دخانیات نیز در جایگاه خاصی قرار دارد  زیرا عمده سیگارهای وارداتی تقلبی و فاقد استانداردهای لازم بوده و همین امر و سلامت مردم را تهدید می کند.

استاندار با اشاره به شناسایی انبارهای کالا در استان گفت: ما نمی خواهیم مانع فعالیت انبارها و بنکداران در سطح استان شویم اما باید از تعداد انبارها و میزان کالاهای موجود در استان اطلاع داشته باشیم تا هنگام بحران با سرعت و دقت بیشتری تصمیم گیری لازم انجام شود زیرا استان قزوین از تنوع کالاهای تولیدیبرخوردار است و باید از این ظرفیت برای معرفی توانمندی ها و قابلیت های واحدهای تولیدی استان استفاده کرد و با برپایی نمایشگاه دایمی عرضه محصولات تولیدی استان، زمینه خرید مردم و گردشگران را فراهم نمود.

وی با اشاره به قاچاق سوخت افزود: به دلیل تفاوت قیمت سوخت بسیاری از واحدها و ادوات تعطیل و غیرفعال برای دریافت سوخت اقدام کرده و در نتیجه شاهد قاچاق سوخت از استان هستیم از همین رو سازمان جهاد کشاورزی لازم است تمامی واحدها، ابزارآلات و ادوات کشاورزی را شناسایی کرده و با هماهنگی لازم برای تحویل سوخت به آنها اقدام نماید.

استاندار اضافه کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده د حال حاضر علاوه بر قاچاق گندم با قاچاق آرد نیز مواجه ایم و از همین رو مقابله با آن در اولویت قرار داد.

 زاهدی با اشاره به قاچاق دام عنوان کرد: هنوز ماجرای قاچاق دام به صورت کامل از استانفراموش نشده و باید با در پیش گرفتن روند سابق و شدت عمل از خروج دام زنده از قزوین جلوگیری نمود که تلاش دستگاههای ذیربط را بیش از پیش می‌طلبد و در صورتی که شرایط قاچاق دام در استان تغییر کند یا بخش نامه جدیدی از مرکز در این خصوص ابلاغ گردد تصمیم گیری لازم اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.