به گزارش ایرنا علیرضا وارثی روز پنجشنبه در همایش روز اوتیسم که در سالن بانو فاطمه زهرا(س) برگزار شد افزود: مبتلایان به اوتیسم به 2 دلیل از مظلوم ترین گروه های جامعه هدف بهزیستی هستند یکی به این علت که این اختلال بسیار در بین مردم ناشناخته است و افراد جامعه به طور دقیق با آن آشنایی ندارند.
وی اضافه کرد: خانواده های دارای فرزند اوتیسم نیز اطلاعات و آگاهی زیادی نسبت به این اختلال ندارند و در برخورد با کودک خود دچار مشکلات زیادی هستند.
وارثی با اشاره به شناسایی 90 مبتلا به اوتیسم در بهزیستی استان،گفت: بهزیستی قزوین دارای یک مرکز آموزش کودکان اوتیسم است و علاوه بر آن خدمات مختلف فرهنگی و تسهیلات حمایتی در جهت تامین مسکن و شغل خانواده های آنها را نیز ارایه می کند.
وارثی همچنین خواستار ایجاد فضاهای شهری متناسب با نیازهای افراد مبتلا به اوتیسم و امکانات برابر برای آنها شد.
مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: گرچه بضاعت دولت محدود است و این مهم خدمت رسانی به مددجویان را دچار مشکل می کند اما با وجود این باید این گروه ها با همکاری دستگاه های مختلف به طور ویژه مورد رسیدگی قرار گیرند.
اختلال طیف اوتیسم با نشانه‌هایی در 2 زمینه رفتاری مشخص شده‌اند که شامل نقص در ارتباط اجتماعی و رفتارها و علایق یا فعالیت‌های تکراری و محدود هستند.
اصطلاح طیف به این موضوع اشاره دارد که علایم این اختلال، بسته به شدت آنها، سطح رشدی و سن تقویمی، بسیار متغیر هستند.
این کودکان دارای طیف وسیعی از اختلالات روانشناختی و پزشکی هستند و تشخیص این اختلالات در سنین اولیه زندگی اهمیت دارد.
علایم اختلال طیف اتیسم از حدود 2 سالگی مشهود است اما همیشه مدت زمانی طول می‌کشد تا خانواده و نیز فرد متخصص، اختلال را تشخیص دهد و با اینکه اختلال طیف اتیسم مادام العمر هستند اما فرد مبتلا با آموزش‌های مستمر می‌تواند از زندگی طبیعی‌تری برخوردار شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.