به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، حکمت الله داوودی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی قزوین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شورای شهر و شهرداری در عید نوروز،گفت: گردشگری از محورهای اصلی توسعه اقتصادی شهر است که در مجموعه شورا و شهرداری با 2 هدف شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و توسعه اقتصادی شهر در دستور کار خود قرار داده اند.
وی اظهار داشت: مجموعه سعدالسلطنه از فضایی منحصر به فرد برخوردار است که به پیاده کردن برنامه‌های شهرداری در حوزه جذب گردشگر کمک خوبی می‌کند.
داوودی هپچنین از همکاری‌های دوجانبه با سازمان میراث فرهنگی در زمینه بازسازی مجموعه دولتخانه صفوی خبر داد و گفت: باید از فریز شدن فضاهای فرهنگی جلوگیری کرده و فضای آن‌ها را برای بازدید شهروندان و گردشگران فراهم کنیم.
رئیس پارلمان محلی قزوین در ادامه بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری این شهر تاکید کرد و گفت: بخش عمده‌ای از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری نیاز به زیرساخت‌هایی نظیر فضای اسکان و سیستم حمل و نقل مناسب دارد و ما در این حوزه سعی می‌کنیم بخشی از کمبود‌های شهر را با استفاده از فضاهای بومی و سنتی جبران کنیم اما برای برنامه‌های بلندمدت نیاز به توسعه همه جانبه این زیرساخت‌ها داریم.
حکمت‌اله داودی اضافه کرد: در محدوده مرکزی شهر نیز بنا نداریم پلی احداث کنیم و برنامه‌های ما برای حل مشکلات ترافیکی شامل توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود.
این مسئول در پایان به وقوع سیلاب‌ در ابتدای سال پرداخت و گفت: مجموعه مدیریت شهری قبل از بارش‌های بی‌سابقه امسال طی بازدید‌های میدانی به رفع نواقص در نقاط بحرانی پرداخت و برای وقوع بحران تمهیدات لازم را در نظر گرفت.
داوودی به نقش باغستان در مهار سیلاب اشاره کرد و گفت: باغات سنتی قزوین مانند سدی شهر و دشت قزوین را از وقوع بحران نجات داد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.