به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در سخنرانی مسجد آقا سید علی که به مناسبت اعیاد شعبانیه برگزار شد با تبریک این ایام اظهار داشت: اهداف قیام سیدالشهدا(ع)، بیانات حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نیازمند موشکافی و تحلیل بوده، چون هنوز پس از گذشت بیش از هزارسال تحلیل موشکافانه از این قیام و بیانات حضرت زینب(س) به خوبی صورت نگرفته است.
امام جمعه قزوین گفت: علت قیام سیدالشهدا(س) این بود که تمدن انبیای الهی در معرض خطر قرار گرفته و شخصی همچون یزید ملعون که به فسق و فساد آشکار شهرت دارد درحال به دست گرفتن حکومت اسلامی بود به همین دلیل به پا خاسته و قیام کردند.
وی با بیان اینکه این تصمیم حق تعالی است که حق به طور کامل روی زمین گسترده شود، گفت: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ ما اراده کرده‌ایم بر بندگان صالح خود منت گذاشته تا زمام امور جهان را در دست بگیرند.
امام جمعه قزوین در ادامه افزود: عده‌ای با تکیه بر سلاح و زورگویی به دنبال ساخت آینده جهان مطابق نظر خود هستند و مخالفان خود را از حق آزادی محروم کرده و آنها را سرکوب می‌کنند، درصورتی که خدای متعال انسان را آزاد آفریده و نعمات خود را در اختیار او قرار داده و تصمیم گرفته که آینده جهان به وسیله بندگان شایسته‌اش اداره شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در میان نورافشانی حقیقت، عده ای به دنبال خاموش کردن این نور الهی هستند و در این مسیر سعودی‌ها، آمریکایی‌ها، انگلیس، فرانسه، منافقان و اسرائیل همه باهم متحد شده‌اند تا نور حق را خاموش کنند.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: عده ای با مطرح کردن شبهاتی می‌گویند چرا در سوریه و عراق حضور پیدا کردید؟ و باید به آنها جواب داد اگر مدافعان حرم در منطقه حاضر نمی‌شدند امروز باید شاهد حضور داعش در قزوین بودیم و نوامیس ما در خطر بود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.