مسئول قرارگاه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در مناطق سیل‌زده گلستان گفت: ۶ هزار خانوار معادل ۲۲ هزار نفر از سیل‌زدگان استان گلستان تحت امدادرسانی سپاه قزوین قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی در نشست خبری تشریح اقدامات و عملکرد سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در مناطق سیل‌زده کشور افزود: از زمانی که سپاه قزوین فعالیت خود را به‌عنوان معین سیمین شهر در گلستان شروع کرده، تاکنون ۱۹ کامیون و کامیونت محموله‌های کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده ارسال کرده است.

وی اضافه کرد: ۶ گروه جهادی ۱۰ نفره در مناطق سیل زده حضور دارند که بخشی از این تیم را گروه های فنی و مهندسی و برق تشکیل می دهند.

والدی اظهار داشت: تاکنون ۶ تا هفت هزار نفر با قایق های اجاره ای توسط نیروهای سپاه در مناطق سیل زده گلستان جا به جا شده اند.

این مسئول به تعریض کانال‌ها و همچنین لایروبی دهانه گرگانه رود گمیشان اشاره کرد و گفت: با این اقدامات به‌طور حتم خروج آب از گمیشان و آق قلا با سرعت بالایی ادامه می‌یابد.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین همچنین گفت: ۲ هزار بسته معیشتی و مواد غذایی٬ ۱۰ هزار لیتر گازوییل، ۴۰ هزار قرص نان، ۳۶ هزار بطری آب معدنی، هزار قوطی شیر خشک، هزار جفت چکمه و ۴۰ تن علوفه دامی به مناطق سیل زده گلستان ارسال شده است.

والدی به اقدامات امدادی در لرستان پرداخت و گفت: سه گروه جهادی دانشجویی به همراه لودر، بیل مکانیکی و همچنین ۴۰ نفر طلاب و روحانی جوان به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام می‌شوند تا ضمن ارایه خدمات امدادی، برگزاری مراسم دینی نیز پیگیری شود.

وی به برپایی موکب‌های ارایه خدمات در مناطق سیل زده شهر پلدختر لرستان اشاره کرد و گفت: ۱۰ کامیون کمک‌های مردمی به همراه ۳۰ گروه جهادی از قزوین اعلام آمادگی کرده‌اند تا در حوزه فنی و ساختمانی به کمک مردم لرستان بروند.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) در خصوص خدمات امدادی در خوزستان یادآور شد: ۲ اردوگاه در این شهر برپا شده و قرار است موکب هایی برای توزیع غذای گرم در این مناطق حضور یابند.

والدی خاطرنشان کرد: سپاه قزوین معین ۱۲ روستای سیمین شهر در گلستان است و همواره آمادگی دارد تا برای کمک به مناطق لرستان و خوزستان حضور بیشتری از خود نشان دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.