محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: منطقه مینودر شهر قزوین به عنوان بخشی از توسعه های متاخر آن در دهه هفتاد شکل گرفته است. سیمای عمومی این منطقه به واسطه تبعیت از سیستم شهرسازی نوین و وجود تعاونی های مسکن سیمایی متفاوت و متمایز از دیگر نواحی شهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد اسماعیل حافظی گفت: ناحیه شهری مینودر با مساحتی معادل 20 درصد از مساحت کل شهر، حدود 17 درصد از جمعیت آن را در خود جای داده، بنابراین می توان موقعیت و نقش آن را در ساختار عمومی شهر مهم و انکارناپذیر دانست.

حافظی خاطر نشان کرد: به‌رغم اهمیتی که ناحیه شهری مینودر به لحاظ جمعیتی و وسعت دارد، سرزندگی و خوانایی، که از مولفه‌های مهم فضاهای شهری هستند، در این ناحیه بسیار پایین است که این امر در کنار سایر مسائلی نظیر کمبود برخی خدمات و زیرساخت های شهری بخصوص به لحاظ بصری منجر به کاهش حس تعلق خاطر ساکنان منطقه شده است.

وی ادامه داد: این طرح تلاش دارد تا از سویی نگاهی ویژه به تامین امکانات و رفع نیازمندی­ های ساکنان داشته باشد؛ و از سوی دیگر درصدد است تا با استفاده از پتانسیل های فضایی موجود و مزایای ناشی از شهرسازی نوین، منطقه را به یکی از قطب های خدماتی-تفریحی شهر تبدیل کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.