علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارندگی های اخیر در استان و اقدامات صورت گرفته افزود: طی بارش شدید باران و روان شدن سیلاب در قزوین ستاد مدیریت بحران بهزیستی استان با حضور معاونان و روسای شهرستان ها و مسئولان ستادی سه جلسه برگزار کرده و اقدامات لازم را برای کنترل وضعیت انجام داد.
وارثی با اشاره به بخشی از عملکرد این ستاد ادامه داد: هشت مرکز اورژانس اجتماعی این اداره کل در قالب 16 تیم در همه شهرستان ها به ارایه خدمات و حمایت های روانی و اجتماعی از کودکان و زنان آسیب دیده پرداختند.
وی همچنین با اشاره به استقرار پنج تیم طرح محب در مناطق آسیب خیز گفت: راه اندازی تیم های ارزیابی مراکز غیر دولتی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، بازدید مستمر معاونان و روسای شهرستانهای تابعه و کارشناسان سازمان از مراکز غیر دولتی و بازدید از منزل مددجویان در مناطق آسیب خیز از جمله فعالیت های انجام شده در سیل بود.
وارثی اظهار داشت: در این مدت کلیه برنامه های سیاحتی و زیارتی مددجویی مقیم در مراکز و تشکل های غیر دولتی لغو شده و با هلال احمر و سازمان فنی و حرفه ای استان برای اسکان موقت مددجویان در معرض آسیب در فضاهای مسکونی آنها هماهنگی شد.
وی، جابجایی مددجویان مرکز نگهداری توانبخشی تاکستان یگانه، پیش بینی و تامین مواد غذایی و وسایل بهداشتی برای مراکز غیر دولتی برحسب ضرورت و انتقال 25 خانوار از مددجویان تحت پوشش از روستای آکوجان الموت قزوین به نقاط امن هلال احمر را نیز از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.
مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: در این مدت خط 123 و خط مشاوره 1480 نیز به صورت کامل برای ارایه خدمات مشاوره فعال بود و از خدمات مراکز غیر دولتی به ویژه کلینیک های مددکاری و مجتمع های خدمات بهزیستی در رسیدگی محله به محله و روستا به روستا مددجویانی که منازلشان در معرض سیل بودند بهره گیری شد.
حادثه سیلاب اخیر در استان موجب تخریب کامل یا بخشی از منازل مسکونی 300 تن از مددجویان این اداره کل شد و همچنین 20 زمین کشاورزی و 20 محل نگهداری دام گروه هدف بهزیستی استان را از بین برد.
7388* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.