مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین و رئیس هیأت اجرایی جشنواره عکس دارالسطنه، از برگزاری نخستین ماراتن عکاسی کشور با محوریت مسیر اصلی گردشگری فرهنگی-تاریخی قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، آرش رشوند آوه امروز یکشنبه افزود: مسیر گردشگری شهر قزوین، محور فرهنگی-تاریخی شهر است که از هسته تاریخی شهر شروع شده، با طی خیابان سپه، دولتخانه صفوی و در ادامه با گذر از محلات شمالی شهر تاریخی قزوین به دروازه درب کوشک می‌رسد.

وی اظهار داشت: شهر قزوین همراه با تعدد آثار تاریخی ثبتی و توجه مجامع علمی به این شهر، نشان داده همواره از پتانسیل‌های بالای گردشگری برخوردار بوده و شهرداری قزوین به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری شهر دنبال بهره‌برداری از این ظرفیت بالای گردشگری است.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکید بر مسیر گردشگری فرهنگی-تاریخی، گامی اجرایی در آغاز احیای شهر تاریخی قزوین به شمار می‌رود گفت: در ارائه برنامه‌های پیشنهادی برای مسیر گردشگری، ضمن تلاش برای معرفی، تقویت و اصلاح مسیر گردشگری شهر تاریخی قزوین، کوشش به عمل آمده تا مداخلات کالبدی در بافت تاریخی به حداقل برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.