به گزارش ایرنا، حمید پویا روز یکشنبه در سومین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین تاکید کرد: سیل اخیر در کشور و این استان نشان داد که با لایروبی به موقع رودخانه‌ها و تخلیه بندهای انحرافی موجود می‌توان از بروز سیلاب های ویرانگر جلوگیری کرد.
وی با اشاره به پیک بالای رودخانه های باراجین و بازار قزوین در بارش های اخیر،اظهار داشت: دبی رودخانه باراجین با یک دوره بازگشت 200 ساله 180 متر مکعب در ثانیه و رودخانه بازار نیز با یک دوره بازگشت 100 ساله بالغ بر 100 متر مکعب در ثانیه به ثبت رسیده است.
این مسئول یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته و پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی و نیز با استفاده از امکانات موجود توانستیم از پیک سیلاب عبور کرده و با مکاتبات لازم با جهاد کشاورزی استان برای کنترل بند های خانگی و احداثی بالادست رودخانه ها به همراه لایروبی آنها اقدام لازم به عمل آمد.

**پهنه بندی سیل در البرز تا 10 روز آینده ارایه می شود
فرماندار البرز نیز در این جلسه یادآور شد: پهنه بندی سیل این شهرستان تا 10 روز آینده به منظور ارائه الگوی رفتاری تهیه خواهد شد.
رضا گروسی ادامه داد: با توجه به اینکه شیب رودخانه‌های البرز مشخص است ارایه این طرح باعث می شود تا در آینده با مشکلات کمتری هنگام وقوع حادثه سیل روبرو باشیم.
فرماندار البرز خاطرنشان کرد: مهم ترین اقدام پس از وقوع حوادثی مانند سیل، بررسی اقدامات موثر است تا در آینده شاهد وقوع اتفاق‌هایی ناگوارتری نباشیم.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.