به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین، علیرضا عباسپور، عضو فعال واحدهای فناور مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و مدیرعامل شرکت طب گستر تریتا، گواهی دانش بنیان را از معاونت فناوری ریاست جمهوری برای دستگاه «بیورآکتور هوشمند» حاوی شیکر انکوباتور یخچال‌ با کنترل از راه دور، اخذ کرد.
دستگاه مذکور برای اولین بار در جهان ساخته شده است.
این دستگاه نوین و هوشمند، برای بیمارانی که نیاز به پیوند ارگان دارند و با محدودیت‌های کمبود دهنده ارگان و استفاده از داروهای ایمیونوساپرسیو در تمام دوران عمر و در نهایت، احتمال رد پیوند مواجه هستند، طراحی شده است.
دستگاه یاد شده، با استفاده از علم جدید مهندسی بافت و طب بازساختی برای تهیه بافت‌ها و ارگان‌های طبیعی کاشت سلول به منظور جایگزینی ارگان‌ها و بافت‌های آسیب دیده، برای اولین بار در دنیا، طراحی و ساخته شده است.
شرکت طب گستر تریتا از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری زیست پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین است که در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کند.
پیش از این، دکتر احمد کاریاب، مدیرعامل شرکت اطلس آب گستر سارینا برای دو دستگاه، بی‌خطرسازی گندزداهای مستعمل بیمارستانی و استخراج ترکیبات آلی از آب، موفق به اخذ گواهی دانش بنیان شده بود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.