مریم بهروزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، شدت بارش های امروز و فردا در استان مانند هفته گذشته قابل توجه نیست اما رگبار باران به تناوب همراه با رعد و برق و وزش بادهای لحظه ای پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: نقشه های موجود بیانگر آن است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری و در ساعات بعدازظهر با عبور موجی ناپایدار از آسمان استان، در برخی مناطق شاهد باران های رگباری خواهیم بود.
به گفته بهروزی، با توجه به ابری بودن آسمان استان و بارش های رگباری، اندکی کاهش دما در طول روز نیز پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه امسال بیشترین میزان بارش های استان با 121 میلی متر مربوط به شهر آوج بوده است، تصریح کرد: بارش های ثبت شده در مرکز استان نیز طی این مدت 91 میلی متر بوده است.
وی، گرم ترین نقطه استان قزوین در شبانه روز گذشته را شهر رازمیان واقع در رودبار الموت غربی با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و یادآور شد: طی مدت یاد شده آوج با 5 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین نقطه استان گزارش شده است.
بهروزی در پایان اظهار داشت: دمای شهر قزوین نیز در این مدت بین 10 تا 19 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.