فرماندار شهرستان بوئین زهرا از طغیان رودخانه حاجی عرب در شهرستان بوئین زهرا و تهدید خطر سیل در این شهرستان و روستاهای اطراف خبر داد.

علی رحمانی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در حاشیه رودخانه فصلی شهر سگز آباد در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: منشاء سیل جاری شده در این رودخانه از استان مرکزی است که باعث شده حجم آب زیادی وارد رودخانه حاجی عرب در استان قزوین شده و به یک تهدید برای شهرستان ها و روستاهای اطراف تبدیل شود. 

وی افزود: البته تا ظهر امروز مشکل خاصی در این رودخانه وجود نداشت ولی از غروب ساعت 18 این رودخانه طغیان کرد و شهرستان بوئین زهرا مخصوصاً بخش مرکزی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بوئین زهرا در ادامه گفت: اگر این آب مهار نشود روستاهای حسین آباد، عصمت آباد، خان آباد و صدر آباد و روستاهای پایین دست را تهدید می کند.  

این مقام مسئول افزود: از غروب تا به الان با امکانات راهداری و شهرداری‌های بوئین زهرا، سگزآباد و شال با محوریت فرمانداری، اداره کل مدیریت بحران استان قزوین و بخشداری مرکزی، در صدد رفع مشکل هستیم.

۲۰۱۹۰۴۰۲_۲۳۳۱۳۲

 وی در ادامه گفت: هم اکنون در حال تهیه نیوجرسی و انتقال سنگ به این مکان هستیم تا دیواره غربی رودخانه در محل خطر را مقاوم سازی کنیم.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا بیان کرد: تا زمانی که تجهیزات و ماشین آلات سنگین وارد محدوده عملیات شود احتمال دارد مهار آب تا صبح روز چهارشنبه ادامه پیدا کند.

رحمانی در پاسخ به این سئوال که بعضی از اهالی منطقه می گویند سرمنشاء سیل از استان لرستان است، گفت: تا آنجایی که بنده بررسی کردم منشاء اصلی آب این رودخانه از سمت استان مرکزی و رودخانه حاجی عرب است، ولی با این حال این موضوع در دست بررسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.