به گزارش ایرنا، مردم سه شنبه همزمان با روز طبیعت به دامن دشت و صحرا رفتند تا آئین سنتی سیزده بدر را به جا آورده وا ین روز را مکان های سرسبز سپری کنند.
مردم قزوین بیشتر به صورت دسته جمعی به پارکها و فضای سبز اطراف رفته و با پختن غذاهای محلی و نیز بازی های بومی اوقات خود را سپری کردند
بسیاری از مردم این خطه از میهن اسلامی علاقه دارند سیزدهمین روز از فصل بهار را به صورت دسته جمعی و همراه اقوام و آشنایان خود، در دامن طبیعت سپری کنند.
به همین مناسبت بوستان ملی باراجین ، بوستان ملت و دیگر بوستان ها و طبیعت سرسیز روستاهای اطراف شهر پذیرای گردشگران روز طبیعت بودند..
برخی شهروندان نیز محوطه بقاع متبرکه و به خصوص امامزاده حسین (ع)، امامزاده اسماعیل باراجین (ع) و امامزاده اباذر را برای گذراندن ایام خود انتخاب کردند.
نیروهای انتظامی نیز با حضور در مکان های تفریحی و نیز راههای منتهی به این مکان ها ، تامین امنیت این روز را بر عهده داشتند.
مجتبی منتظری، رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین نیز از آماده باش کامل این در روز سیزدهم فروردین خبر داد. شهردار قزوین نیز از آماده باش کامل نیروهای عملیاتی شهرداری قزوین در روز سیزدهم فروردین خبر داد و گفت:با تمهیدات واقدمات انجام شده طی چند روز اخیر، شهروندان قزوینی با امنیت و آرامش بیشتری روز طبیعت را سپری کردند.
علی صفری افززود: اطلاعیه ها و هشدارهای لارم داده شد تا مردم ضمن پیوند با طبیعت، به سلامت این روز را پشت سر بگذراند.
علی اکبر اسدللهی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین نیز به توصیه های لازم برای حضور مردم در روز طبیعت پرداخت و گفت: از عموم شهروندان خواسته شده بود تا از اسکان در نزدیکی سدها و رودخانه ها پرهیز کنند.
6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.