به گزارش ایرنا گزارش ایرنا در مدت برگزاری این جشنواره گروههای هنری استانهای کشور با اجرای برنامه های مختلف ، آداب و سنن مناطق خود را به نمایش گذاشتند
این جشنواره که با هدف احیا و ترویج سنت های آیینی و کهن ایرانی در حال فراموشی و معرفی و انتقال آن به نسل جوان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، با استقبال مردم قزوین و مسافران نوروزی همراه شد
این رخداد فرهنگی و هنری با هدف تقویت روحیه نشاط اجتماعی در بین گردشگران نوروزی و شهروندان قزوینی ، معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی شهر قزوین ، معرفی بناهای تاریخی، گردشگری و مذهبی قزوین به همراه غذاها و شیرینی های سنتی این شهر و آشنایی با اقوام ایرانی به منظور ایجاد زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی برگزار شد.
عضو شورای اسلامی شهر قزوین در آخرین شب اجرای این جشنواره گفت: با توجه به تغییر رویکرد مدیریت شهری قزوین ، در 2 سال گذشته برنامه های شهری بیشتر از ساخت فضاهای عمرانی به سمت اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سوق پیدا کرد.
زهرا یوسفی، دومین جشنواره ملی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی را یکی از همین برنامه ها عنوان کرد که با هدف افزایش نشاط اجتماعی در طول نیمه اول نوروز برگزار شد.
وی اضافه کرد: تمام برنامه های شهرداری و شورای شهر قزوین با نگاه انسان محوری، محیط زیست محوری و پیاده محوری و در راستای سلامت اجتماعی اجرا می شوند.
یوسفی، تمرکز زدایی از برنامه ها در نقطه مرکزی شهر را از دیگر رویکردهای مدیریت شهری قزوین عنوان کرد و گفت: در این راستا کاروان شادی در این ایام به نوبت در مناطق مختلف خصوصا نواحی منفصل شهری به اجرای برنامه های شاد و با نشاط برای شهروندان می پردازند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.