سرهنگ پاسدار محرمعلی والدی که به نمایندگی از سپاه قزوین در منطقه سیل زده حضور دارد ، روز جمعه در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان گلستان به خبرنگار ایرنا گفت: میزان آب گرفتگی در شهر آق قلا از 80 درصد به 40 درصد کاهش یافته و در عوض مناطق گمیشان با افزایش آب گرفتگی همراه شده است.
وی با بیان اینکه گمیشان در مسیر سرازیری نزدیک به دریا قرار گرفته است، اظهار داشت: میزان آب گرفتگی در منطقه گمیشان از بامداد افزایش یافته و این منطقه در محاصره آب قرار دارد
سرهنگ پاسدار والدی در خصوص دامپروری مردم گلستان نیز گفت: یکی از اقدامات ما در کنار کمک رسانی به مردم سیل زده، خروج دام ها از مناطق سیل زده است.
مسئول قرارگاه صاحب الامر (عج) در مناطق گلستان همچنین گفت: با همیاری مردم این منطقه و حدود 10 نفر از نیروهای سپاه قزوین در حال جابه جایی مردم و توزیع اقلام خوراکی هستیم.
وی در خصوص اقدامات امدادی در این منطقه اظهار داشت : اجاره قایق برای جابه جا شدن مردم، ارزیابی و شناخت کانون های بحرانی و خروج مردم از نقاط خطرناک، تهیه بیل مکانیکی و لودر، توزیع چکمه و فرغون و 500 وعده غذای گرم، درخواست ماشین آلات مهندسی و نایلون های بزرگ تنها بخشی از خدمات ارائه شده در این مناطق است.
سرهنگ پاسدار والدی با بیان اینکه تا 20 روز آینده ممکن است آب گرفتگی فروکش نکند، خاطرنشان کرد: طی اعلام سازمان هواشناسی بارش های باران از هفته آینده آغاز می شود و این موضوع می تواند اوضاع را برای مردم سیل زده گمیشان دشوارتر کند.
شهرستان گُمیشان در استان گلستان واقع شده و از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان ترکمن، از شرق به شهرستان آق قلا و از غرب به دریای خزر محدود می‌شود.
9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.