به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمد درافشانی در حاشیه برگزاری دومین جشنواره فرهنگی سنن و اقوام ایرانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در چند سال گذشته با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان گام های بزرگی برای پیشرفت و رشد گردشگری برداشته شده است.
وی با بیان اینکه قزوین باید از محل عبور به مقصد گردشگری تبدیل شود، اظهار داشت: با برنامه های دراز مدت می توان در سطوح بین المللی به هدف شهرداری قزوین رسید و جاذبه های دیدنی استان را به مقصد گردشگری تبدیل کرد.
درافشانی به اثرات مثبت برگزاری جشنواره فرهنگ و سنن اقوام ایرانی تاکید کرد و گفت: با توجه به شعار سال جاری مبنی بر رونق تولید باید همه دستگاه های متولی به دنبال رونق گردشگری و صنایع دستی باشند.
این مسئول با بیان اینکه در سال جاری برنامه های متنوع تری نسبت به سال گذشته برگزار می شود، تشریح کرد: برگزاری آیین ها، نمایشگاه صنایع دستی، میان وعده های غذایی بومی، بازی های محلی و موسیقی اقوام برای گردشگران از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.
درافشانی به استقبال خوب گردشگران از این جشنواره پرداخت و توضیح داد: خوشبختانه تمام ظرفیت هتل ها و اقامتگاه های قزوین تکمیل شده و با توجه به بارش باران از ظرفیت مدارس و سایر اماکن نیز برای اسکان مسافران استفاده می شود.
به گفته رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین استان های گلستان، خراسان شمالی، خوزستان و اردبیل در این جشنواره به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال قابل قبولی مواجه شد.
وی هدف از برگزاری این جشنواره در دومین سال متوالی را آشنایی نسل جوان با آیین های سنتی و احیای آن دانست که برای نسل امروزی ضروروی است.
جشنواره فرهنگ و سنن اقوام ایرانی از سوم فروردین ماه آغار شده و تا نهم همین ماه در سرای سعدالسلطنه و دولتخانه صفوی ادامه خواهد داشت.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.