افشین پیرنون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: خستگی و خواب آلودگی، افزایش تعداد دسترسی ها به مسیر اصلی، عجله و شتاب رانندگان در رسیدن به مقصد و یا خروج از شهر و تفکیک نشدن جریان ترافیک درون و برون شهری از جمله مهم ترین علت تصادف ها در محدوده های یاد شده است.
به گفته وی، تنوع زیاد وسایل نقلیه در حال تردد با سرعت های مختلف، افزایش ساخت و سازهای غیر اصولی در حاشیه راه ها، افزایش تعداد عابران پیاده و عدم کاهش مناسب سرعت وسایل نقلیه در حاشیه راه ها نیز از دیگر علت های وقوع تصادف در محدوده 30 کیلومتری شهرها گزارش شده است.
وی با اشاره به وضعیت جاده های استان طی سال های گذشته، تصریح کرد: براساس آمارهای ثبت شده، طی سه سال گذشته 766 میلیون خودرو از سطح جاده های قزوین تردد داشته که تردد 265 میلیون و 904 هزار خودرو آن در 11 ماه نخست امسال صورت گرفته است.
پیرنون سهم سوانح قزوین از سوانح در سطح کشور را چهار درصد اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که تعداد تردد خودروها این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.4 درصد افزایش داشته است.
این مسئول حوزه راهداری اضافه کرد: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی به رانندگان و به خصوص سرنشینان خودروها توصیه می شود تا ضمن احترام گذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی، از هر گونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد خودداری کرده و سعی کنند تا جاده را نیز بخشی از سفر خود قرار دهند.
استان قزوین با داشتن 6 هزار و 677 کیلومتر راه شامل 217 کیلومتر آزادراه، 313 کیلومتر بزرگراه، 230 کیلومتر راه اصلی، 564 کیلومتر راه فرعی، 2 هزار و 337 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 993 کیلومتر راه شوسه، یک هزار و 973 کیلومتر راه خاکی یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.