به گزارش ایرنا، جشن های سالروز میلاد فرخنده امیرالمومنین (ع) که از دیشب در قزوین و دیگر شهرهای این استان آغاز شده است، امروز نیز در بسیاری از بقاع متبرکه بویژه آستان مبارک امامزاده حسین ابن علی موسی الرضا و چهارانبیاء و همچنین مساجد و حسینیه ها به صورت خودجوش توسط اقشار مختلف مردم ادامه یافت و در حال برگزاری است.
وعاظ و سخنرانان مذهبی در این برنامه ها به تشریح ویژگی ها و سجایای اخلاقی امام علی (ع) و سیره آن حضرت پرداختند.
مولودی خوانی از دیگر برنامه جشن های میلاد امام علی (ع) در قزوین بود.
جمعی از شهروندان قزوینی نیز به مناسبت سالروز ولادت اولین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی (ع) معابر عمومی و سر در منازل و مغازه های خود را چراغانی کرده اند و بعضی نیز با شیرینی و شکلات از شهروندان پذیرایی و این مناسبت را به یکدیگر تبریک گفتند.
گل فروشی ها و قنادی ها در قزوین و دیگر شهرهای استان نیز امروز و دیروز روز پررونقی را سپری کردند و مملو از شهروندانی بودند که برای تبریک روز پدر و مرد برای تهیه گل و شیرینی به این اماکن مراجعه کرده بودند.
همچنین بسیاری از کسانی که پدران آنها به درود حیات گفته اند، با حضور بر سر مزار آنان یاد و خاطر پدراتشان را گرامی داشتند.
به مناسبت این میلاد فرخنده همچنین جمعی از زوج های قزوینی، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
امام علی بن ابی طالب در 13 رجب سال 30 عام الفیل مصادف با 23 سال پیش از هجرت نبوی در مکه و در خانه کعبه معظمه دیده به جهان گشودند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.