در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بوئین‌زهرا کشت زیر نایلونی ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه کارگروه پسماند شهرستان بویین‌زهرا با حضور رحمانی فرماندار بویین‌زهرا، زارعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوئین زهرا و دیگر اعضای جلسه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 احمد زارعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین‌زهرا در این جلسه گفت: جلسه کارگروه پسماند شهرستان در زمینه جمع آوری و کنترل نایلون در کشت بررسی شد و نظرات و پیشنهادات دریافت و مورد بررسی قرار گرفت.

علی  رحمانی فرماندار  شهرستان بویین‌‌زهرا در این جلسه اظهار کرد: اجاره‌ای بودن زمین‌های کشاورزی، زمان‌بر و هزینه بر بودن جمع‌آوری پلاستیک موجب شده تا در کشت‌های نایلونی معمولا پلاستیک‌هایی  استفاده شده و در دل خاک باقی بماند و اقدامی برای جمع‌آوری آنها صورت نگیرد. وی افزود: با توجه به مخاطرات زیست محیطی این نوع کشت، کارگروه پسماند شهرستان بوئین‌زهرا سال گذشته ممنوعیت این کشت را به تصویب رساند اما با این وجود هنوز شاهد استفاده از پلاستیک در کشت بعضی محصولات کشاورزی هستیم.

این‌ مسئول در ادامه با تاکید بر فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی بیش از پیش کشاورزان از تبعات منفی این نوع کشت متذکر شد: مسئولان ادارات جهاد کشاورزی و محیط زیست مکلف هستند با همکاری‌های لازم ضمن جلوگیری از کشت زیر نایلونی، دور زنندگان این قانون را به مراجع قضایی معرفی کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.