رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا اسفند امسال از سوی اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک به 2598 نفر خدمات مختلف ارائه شده است.

یوسف کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: از 15 اسفندماه سال گذشته که فعالیت اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان آبیک آغاز شده است تا 15 اسفندماه امسال به 2598 نفر، 11 هزار و 700 خدمات مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حقوقی، درمانی، بهداشتی و تلفنی ارائه شده است.

وی افزود: اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک در حیطه مداخله به 255 نفر سیار، 1391 نفر و از طریق خط تلفن 952 نفر خدمات ارائه داده است. 

کازانی ادامه داد: ارجاعیات افراد به اورژانس از سوی دادسرا، فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره بهزیستی، گزارش مردمی با خط 123 و شوراها و دهیاران روستاها بوده است.

وی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک هفته‌ای میانگین 30 ساعت در هفته در مناطق شهری و روستایی مستقر شده و علاوه بر شناسایی افراد در معرض آسیب نسبت به برگزاری جلسات آموزشی در زمینه فرزندپروری، مسائل زناشویی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی اقدام کرده است.

وی کودک‌آزاری، اختلافات خانوادگی و همسرآزاری را به ترتیب بیشترین آسیب‌های ارجاعی به اورژانس اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد:‌ ا عتیاد، بیکاری و فقر، بیشترین علت اختلافات خانوادگی بوده است. 

این مسئول تصریح کرد: 60 نفر از افراد ارجاعی به اورژانس اجتماعی شهرستان آبیک به مراکز نگهداری بهزیستی و شیرخوارگاه استان قزوین، بیمارستان و کمپ ترک اعتیاد مردان و زنان ارجاع داده شده‌اندو پس از دریافت خدمات مشاوره‌ای، درمانی و روانشناسی به آغوش خانواده‌های خود باز می‌گردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: هدف گذاری اورژانس اجتماعی،شناسایی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب و رفع مشکلات و کمک به آنان بوده است.

کازانی مطرح کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهه کودک آزاری، همسر آزاری کودکان کار و فراریان از منزل، گزارش‌های خود را به 123 اطلاع دهند تا اقدامات اورژانس اجتماعی به موقع و لازم انجام شود.

وی افزود: طی امسال دو میلیارد و 575 میلیون ریال کمک‌های غیرنقدی و 562 میلیون ریال کمک‌های نقدی از مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده است.

کازانی ادامه داد:‌در اسفندماه 570 میلیون ریال کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شده که بیانگر اعتماد مردم به اداره بهزیستی این شهرستان است.

وی ادامه داد: در شهرستان آبیک هیچ موسسه خیریه‌ای زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت نمی‌کند و تمام وجوه یا به صورت مستقیم به دفتر مشارکت‌های مردمی اداره بهزیستی اهدا می‌شود و یا به شماره حساب واریز خواهد شد. 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.