دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از ممنوعیت اعطای مرخصی به سارقان زندانی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

سعیداحمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به چهارشنبه آخر سال و جشن این شب اظهار کرد: خانواده‌ها باید سعی کنند به نحوی جشن چهارشنبه سوری را برگزار کنند که در کنار هم باشند و هیجانات آنی جوانان و نوجوانان را کنترل کنند و اجازه ندهند دست به اقدامات پرخطری بزنند که تبعات منفی آن در همان لحظه و یا تا پایان عمر همراه‌شان شود.
وی افزود: به پلیس هشدارهای لازم داده شده و نیروهای کافی و وافی در حال آماده‌باش برای چهارشنبه‌سوری قرار می‌گیرند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: طبق ماده 618 قانون تعزیرات مصوبه سال 75 هر کس با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از‌کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

احمدزاده اضافه کرد: از ابتدای اسفند ماه امسال به هیچ محکوم به سرقت و جرایم خشن به نحوی که در رده‌بندی اعلامی پلیس امنیت اطلاعات شهرستان آبیک در طبقه‌بندی اراذل و اوباش قرار داشتند، تا مدت پایان تعطیلات نوروزی مرخصی داده نمی‌شود و در این زمینه ممنوعیت وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: مردم باید هشدارهای پلیسی و مراجع امنیتی در زمینه ایمنی منازل توجه کرده و تا حد ممکن اقدامات فنی و به‌روز را انجام دهند و در صورت رفتن به سفر، منازل خود را به افراد مطمئن بسپارند.

این مسئول قضایی از قلع و قمع پنج ساخت و ساز غیرمجاز در روز گذشته در شهرستان آبیک خبر داد و تصریح کرد: این ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای صمغ‌‎آباد، آقچری و ابراهیم‌آباد صورت گرفته بود که توسط جهاد کشاورزی طبق قانون تخریب صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: با توجه به اینکه در آستانه سال نو و ایام نوروز قرار داریم به مسئولان دستگاه‌های مختلف شهرستان آبیک تذکرات لازم داده شده و مکاتبات هم صورت گرفته و در ایام تعطیلات حتما باید در ادارات کشیک داشته باشند.

احمدزاده ادامه داد: در چهار سال اخیر، طبق اختیارات شهرستانی اگر اتفاقی در شهرستان آبیک رخ داده که رئیس اداره‌ای مقصر بوده، علیه مدیر کل اداره مربوطه اعلام جرم شده و موضوع دراستان قزوین رسیدگی شده که چندین مرتبه شاهد این مهم بوده‌ایم.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.