مهدی آخوندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، از اواخر وقت فردا تا ظهر چهارشنبه هفته جاری سامانه بارشی سرد استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اطلاعیه شماره 31 این اداره کل، تاکید کرد: با ورود این سامانه بارشی ضمن کاهش دمای هوا تا هشت درجه، وزش بادهای شدید شمالی، بارش باران و در ارتفاعات بارش برف به همراه پدیده مه در سطح استان پیش بینی می شود.
به گفته این کارشناس، کاهش دید افقی به سبب بارش ها و پدیده مه، لغزندگی سطح راه ها، احتمال وقوع پدیده کولاک در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و احتمال سرما زندگی محصولات باغی از دیگر پیش بینی های این اداره کل است.
آخوندی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهرهای آوج، کوهین و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی با یک درجه سانتیگراد زیر صفر و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق استان بودند.
به گفته وی، دمای شهر قزوین نیز در این مدت سه تا 11 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.