دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور از اجرای میز خدمت الکترونیکی در سال آینده و راه اندازی آن شهرداری ها خبر داد و گفت: در سطح ملی بالاترین فساد و نارضایتی در شهرداری‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین خرازی در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان قزوین اظهار کرد:‌ راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی از کارهای در دستور کار کشور قرار گرفته که به اجرا درمی‌آید.

وی اجرای میز خدمت الکترونیکی را منجر به سرعت و سهولت در کار مردم ذکر کرد و افزود: اولین گام برای اجرای این میز خدمت در شهرداری‌ها است زیرا بالاترین میزان فساد و نارضایتی در سطح ملی، شهرداری‌ها هستند.البته دو دستگاه دیگر هم هستند که نام آنها را ذکر نمی‌کنم.

رئیس امور سلامت اداری خیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: شناسایی گلوگاههای فساد در دستگاهها باید مد نظر قرار گرفته و از قبل نقاط آسیب پذیر فساد شناسایی شده و راهکارهای لازم ارائه شود.

خرازی اضافه کرد: امروز در دنیا نظارت و بازرسی از انحصار دولتی و حکومتی خارج شده و نباید تصور کنیم که باید خودمان بازرسی کنیم بلکه بازرسی‌ها  باید با بهره‌گیری از فعالان جامعه مدنی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین محورهای نارضایتی مردم این است که در کشور برنامه جامع مقابله با فساد نداریم گرچه پیش نویس آن آماده شده است.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه نظارت و بازرسی ضعف داریم و در زمینه نظارت دچار مشکلات اساسی هستیم.
 

خرازی 01

رئیس امور سلامت اداری خیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در نظام تصمیم‌گیری کشور دارای مشکلات اساسی در سطح ملی، استانی و سطح پایین تر هستیم؛ در خیلی مواقع به دلیل در نظر گرفتن ابعاد، تصمیماتی گرفته می‌شود که منجر به بحران اقتصادی و افزایش بسترهای  فساد وقوع می‌شود.

خرازی ادامه داد: در قوانین و مقررات ضعف وجود دارد که شامل قوانین معارض، موازی، خلاء قانونی و ناپاسخگو می‌شود.

وی اضافه کرد: با سه محور اساسی مثلث نارضایتی مواجه هستیم که شامل اعتراض به نارضایتی نسبت به نوسانات ارزی، پولی و وضعیت نابسامان اقتصادی، اعتراض نسبت به فساد گسترده و لجام گسیخته و اعتراض نسبت به پاسخگو نبودن شایسته دستگاه‌های دولتی‌ به مطالبات قانونی مردم حقوق شهروندی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: علت اصلی و اساسی بروز نارضایتی‌ها این است که بین آنچه هستیم و نقطه‌ای که هستیم و آنچه که قرار بود باشیم یک مسافت سترگ و گودال عمیق وجود دارد.

رئیس امور سلامت اداری خیانت از حقوق مردم و دبیر هیات عالی نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: دسترسی مردم به اطلاعات غلط و درست از طریق فضای مجازی و تکنولوژی روز موجب افزایش میزان مطالبه‌گری مردم شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.