به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: استکبار جهانی تحمل نمی کند که ایران اسلامی بتواند در سطح منطقه و جهان عزت و اقتدار روزافزون داشته باشد بنابراین می کوشد تا با فشار و نفوذ این رویه را متوقف کند.
وی همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه رجب گفت: در فصل بهار معنویت و در ماه هایی چون رجب و شعبان و رمضان چشمه تقوای اللهی را جاری کنیم.
وی با اشاره به پیش رو بودن آیین معنوی اعتکاف و همزمانی آن با نوروز گفت: اعتکاف نمایشی از بندگی الهی و تقوا است و حضور جوانان در این آیین عبادی هرساله صحنه های زیبایی خلق می کند و امسال نیز شاهد تکرار آن خواهیم بود که با نوروز متقارن شده است.
امام جمعه قزوین با اشاره به پیش رو بودن میلاد با سعادت امام علی ع و روز پدر ئ تاکید بر احسان و نیکی به والدین گفت: قدر پدر و مادر را باید دانست چراکه خداوند به واسطه همین افراد هر عملی را از ما قبول خواهد کرد و محبت کردن و احترام کردم آنها واجب بوده و باید بدانیم که آسایشگاه جای پدر و مادر مادر نیست.
نماینده ولی فقیه در قزوین با یادآوری نزدیک شدن ایام نوروز و سال نو گفت: عید را باید زمان رحمت برای همه قرار دهیم و ساده زیستی و پرهیز از اسراف بویژه در این ایام را باید مورد توجه قرار دهیم. و چشم و هم چشمی و مسابقه دادن برای پذیرایی درست نیست.
آیت الله عابدینی بر تکریم میهمانان نوروزی تاکید کرد و گفت: مسافران نوروزی حبیب خداهستند و با اخلاق خوب و رعایت حال آنها باید میهمان نوازی خود را نشان داده و در این زمینه الگو و زبانزد باشیم.
وی د رخصوص نیروها و مشاغلی که در ایام نوروز به جامعه خدمت می کنند ، گفت:کسانی هم که خدمت رسان در این عرصه هستند همه به گردن ما حق دارند و باید قدردان آنها باشیم.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از خطبه ها گفت: روز جهانی زمین را پیش رو داریم و آبادی و تمیزی آن نفع اش به خود ما خواهد رسید و آسیب رساندن به طبیعت و تخریب محیط زیست مخالف فرمایش اهل بیت( ع ) است.
آیت الله عابدینی با تاکید بر تلاش مسولان برای رسیدگی بیشتر به وضع معیشت مردم، گفت: مدیران مربوطه باید لحظه به لحظه اوضاع اقتصادی را کنترل کنند و نباید در انجام وظایف خود کوتاهی داشته باشند.
وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه؛ گفت:ریاست دستگاه قضا نیازمند شخصی ماهر و درد کشیده در این وادی است و رهبری انتخاب به جایی داشتند.
وی اظهار داشت: باید چابک سازی و پاسخگویی بهتر به مردم و سپردن امور به شخصیت های انقلابی از الویت ها باید باشد و همچنین باید با اخلال گران نظم و مفسدین اقتصادی با قاطعیت برخورد شود و انتظار می رود دانه درشت ها در این زمینه متمایز نشوند و عین باقی مردم با انها برخورد شوند..
وی همچنین گفت: سفر مسئولان نظام جمهوری اسلامی به عراق نشان می دهد چطور مرهون خون شهدای مدافع حرم هستیم که مدیران ما مانند ترامپ با چراغ خاموش وارد این کشور نشدند و ما به برکت انقلاب و خو ن شهدا عزتمند و سربلند هستیم.
6012/6104
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.